در این آیین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت، عضو مجلس خبرنگان رهبری طی سخنان جایگاه و مقام شهدای عرصه سلامت را از دیدگاه قرآنی و دینی مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند در قرآن  کسانی را که به فکر حفظ جان دیگران باشند، در مواضع متعدد تکریم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین "سید محمد مهدی میرباقری" بیان داشت: طبق یکی از وعده های شگفت انگیزی که در این زمینه داده شده اگر کسی یک انسان را احیا بکند، عمل او ثواب و پاداش احیای همه نفوس را دارد.

عضو خبرگان ادامه داد: افرادی که در این وادی خطر می پذیرند و جان خود را نیز تقدیم می کنند، به عنوان شهدای این میدان یک ویژگی و فضیلت خاصی دارند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور و نیروهای جهادی دیگر که فداکارانه و ایثارگرایانه سرمایه گذاری می کنند، یک اشتیاق فداکاری و حتی شهادت در راه خدا را دارند، گفت: خیلی از این افراد بدون داشتن مسئولیت قانونی، فوق مسئولیت های خود تلاش و فداکاری می کنند، و فداکاری و شهادت در راه خدا را رزق بزرگی برای خود می دانند.

میرباقری یادآور شد: طبق روایتی از امیرالمومنین (ع) جهاد باب بزرگی از بهشت است که خدا به روی بندگانش گشوده است، و این باب در دوران دفاع مقدس برای برخی از جوانان باز شد و برخی نیز مدافعان حرم شدند. 

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: برخی احساس می کنند که دستشان از رسیدن به این رزق های بزرگ کوتاه شده، از این رو فکر می کنند که امروز از جانب خدا بابی باز شده که از جان مومنان دفاع کنند و آنها را احیا نمایند، به همین علت این عرصه را غنیمت شمرده و فداکارانه جان و سلامت خود را گذاشتند.  

وی جامعه پزشکی و مجاهدان دیگری که در این زمینه فداکاری نموده و خطرها را به جان می خرند، را از جمله کسانی که ایمان و اخلاص و توجه به خدای متعال با جان آنها آمیخته شده دانست، و گفت: خیلی از وقت ها رفتار این افراد برای دیگران قابل تحلیل نیست، چون آنها بزرگتر از این دنیا هستند و در درون این دنیا نمی گنجند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین جهاد و مجاهدت در راه خدا را نیازمند تربیت های بزرگ عنوان کرد و با بیان اینکه این امر با حرف و حدیث و سر و صدا امکان پذیر نمی باشد، گفت: این ناشی از تربیتی است که در وجود مجاهدان در راه خدا راسخ شده، بنابر این فداکاری ریشه در تربیت انبیای الهی دارد، و دنیای غرب که تلاش کرد الگوها و مدل های خود را برای اداره بشر توسعه بدهد، سعی کرد ایدئولوژی و دین خود را نیز توسعه دهد.

حجت الاسلام‌ میرباقری یادآور شد: غرب توانست انسان بازار که منافعش را اصل می داند و بین منافع خود و دیگران احساس تضاد منفعت می کند و دنیا و جامعه بشری را مانند بازاری می بیند و تلاش دارد که سهم بیشتری از آن کسب کند، را تربیت کند ولی دنیای غرب نتوانست آن انسان هایی که تحت تعلیم انبیا و اولیای الهی بویژه در دنیای اسلام بودند را تحت تاثیر قرار دهد.

"کیانوش جهانپور" رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۸ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۷۷ هزار و ۹۹۵ تَن رسید.
وی بیان کرد:  در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۴۸۶۹ تَن جان خود را از دست داده اند.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.