سید مهدی علیزاده طباطبایی روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت:  در همین راستا و با تصویب هیات مدیره این منطقه جهت جذب سرمایه‌گذار و ارتقاء تولید، فرآیند واگذاری زمین با ۴۰ درصد تخفیف انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد:  زمین‌های فاز سوم توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در چهارماهه نخست سال جاری با ۴۰ درصد و در چهارماهه دوم سال با ۲۰ درصد تخفیف به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی واگذار می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام  بهای زمین در منطقه ویژه در آغاز  هرسال، هیات مدیره این منطقه با تصویب این طرح سعی نموده‌اند تا افزایش قیمت در سال جدید مانعی بر سر راه رشد و توسعه این منطقه به وجود نیاورد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه ، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک می‌باشد، در چهارراه جاده‌های ترانزیت ،جاده ابریشم ، مجاورت راه‌آهن سرتاسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا ، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشد که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و ۲.۸ درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۱هزار میلیارد ریال در این استان فعال است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.