بهرام سرمست عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت (س)، بابیان مصوبات کشور در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: طبق این مصوبات بیماران بهبودیافته بعد از ترخیص از بیمارستان، در نقاهتگاه‌ها نگهداری و یا در صورت وجود شرایط مناسب قرنطینه خانگی می‌شوند.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد افراد مبتلا به کرونا می‌باشد که مراکز بهداشت مکلفند ابتلای فرد به بیماری کرونا را با حفظ شرایط محرمانگی به اطلاع خانواده و محل کار وی برسانند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود و در این زمینه با افراد متخلف نیز برخورد می‌شود.

وی گفت: الزامات قانونی، ضمانت‌های اجرایی و سازوکار نظارتی اجرای این مصوبات‌ آماده‌شده است و در حال حاضر در حال اجرا می‌باشد.

استاندار قم خدمات و فعالیت‌های منظم و موثر قرارگاه‌های مردمی و نیروهای داوطلب در زمینه ، کنترل شیوع بیماری و آموزش‌های عمومی پیشگیری از ابتلا به کرونا را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ستادهای مردمی خوبی در این زمینه نقش خود را ایفا نموده‌اند و بایستی این‌گونه خدمات هماهنگ و مردمی در دوران پسا کرونا نیز به‌صورت ساماندهی شده و هدفمند ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت صحیح و دقیق برنامه‌های مبارزه با بیماری کرونا در استان قم، گفت: این توفیقات در سایه اتفاق‌نظر حاصل‌شده است و با برنامه‌ریزی و کار ستادی به‌دوراز موازی کاری و اتلاف منابع در مسیر هدفمند کردن سرمایه اجتماعی و ظرفیت‌های مردمی و خیرین شکل‌گرفته است.

وی در پایان به برخی اقشار جامعه که در شرایط کنونی قرنطینه خانگی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد که تحت پوشش نهادهای مددجویی نیستند نیاز به پشتیبانی و حمایت مبرم دارند و باید از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد و از سوی نهادهای مردمی و خیرین نیز موردحمایت اجتماعی قرار گیرند.

اقدامات کرونایی قم گرفتار موازی کاری نشود

استاندار قم همچنین عصر امروز در بازدید از دفتر مجمع خیرین سلامت استان، هنر مدیریت را بکارگیری ظرفیت‌ها دانست و اظهار داشت: رویکرد مدیریت استان، تقسیم وظایف و به حداقل رساندن موازی کاری‌ها و افزایش تعامل و هم‌افزایی در استان است.

سرمست با اشاره به خدمات داوطلبانه مجمع خیرین سلامت استان بر لزوم ارزش‌گذاری و الگوسازی این خدمات تاکید کرد.

استاندار قم صحنه وقوع بحران‌ها را فرصت به‌کارگیری دانش و تخصص مدیران دانست و افزود: در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف و بکار گرفتن تجربیات سایر بحران‌ها و نیز بهره‌مندی از آموخته‌های مدیریتی، راهکار مدیریت استان در مواجهه با بحران‌هاست.

وی بابیان پیشتازی خیرین در کمک‌رسانی و مساعدت به مردم، اضافه کرد: در بحران شیوع بیماری کرونا مجمع خیرین سلامت به‌صورت داوطلبانه و با نیت کار خیر است و باقدرت وارد میدان عمل شدند،خدمات قابل‌توجهی نیز ارائه می‌دهند.

سرمست با اشاره به اینکه فرصت خدمت در شرایط بحرانی را توفیقی بزرگ است، تصریح کرد: اثربخشی مفید در شرایط بحرانی توفیقی است که نصیب افراد می‌شود و باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی بابیان استقرار فضای همدلی در استان، گفت: ضروری است بستر انجام اقدامات و خدمات گروه‌های مختلف در راستای مقابله با بیماری کرونا تا آخرین مراحل پایان بیماری ادامه یابد و با ساماندهی تشکل‌ها در قالب نهادها و بنیادهای خدمت رسان، این ظرفیت در دوران بعد از بحران نیز بکار گرفته شود.

استاندار قم با تاکید بر ظرفیت خیرین به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ استان، تصریح کرد: خیرین در قم تا پایان کار ایستاده‌اند و در تمام مراحل بحرانی حضوری فعال و دلسوزانه دارند و ضمن حمایت از این افراد، باید با ارزش‌گذاری و الگوسازی خدمات صورت گرفته، این خدمات مستندسازی شود تا به‌عنوان یک الگو و شیوه خدمت‌رسانی نهادینه‌شده و یک تجربه به دیگران منتقل شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بحران کرونا بحرانی بین‌المللی است و آثار و تبعات آن در آینده مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی افراد، گروه‌های مردمی و داوطلب، خیرین در کنار مسئولین و کادر درمانی مسئولیت‌پذیر از نقاط درخشان مقابله با کرونا در استان قم است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از ۹۰ آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.