"سید حسن عادلی" در اظهارات ویدئویی که در شبکه های اجتماعی قم منتشر شد، آورده است: ما موارد مشکوک را آزمایش کردیم و به تشخیص رسیدیم و در صورتی که استانهای دیگر نیز بر خلاف پروتکل های وزارت بهداشت، از موردهای مشکوک آزمایش می گرفتند، یقینا به عفونت کروناویروس می رسیدند.

وی اضافه کرد: در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته بیمارانی بودند که در بخش «آی سی یو» یکی از بیمارستانهای قم فوت کردند و تشخیص ما این بود که احتمال کرونا باید بررسی شود و برای این تشخیص نیز اصرار کردیم.

عادلی ادامه داد: هفته قبل از ۳۰ بهمن ماه نیز مورد مشکوک به کرونا را معرفی کرده بودیم و تشخیص کرونا را به آن احتمال داده بودیم که به دلیل دستورالعمل های های موجود وزارت بهداشت به مرحله چک و بررسی نرسید.

وی تاکید کرد: نتیجه اصرار بر آزمایش این شد که اولین مورد مثبت کرونا در قم مشخص شد و این به این معنی نیست که اولین مورد بیماری در قم بوده است، همه کشور باید ممنون پزشکان قمی باشند که به این بیماری فکر کردند و تشخیص آن را مطرح کردند و با اثبات آن، حساسیت های لازم را نسبت به شیوع آن به وجود آوردند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه هفدهم فروردین‌ماه، اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاه‌های علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش‌های بیش از ۹۵آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) تعداد  ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و  مجموع بیماران قطعی شناسایی‌شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبودیافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. ۴۰۵۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.