به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر عصر دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: ۵۸ تن از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و بقیه پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته ، ۵۱ تن از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: با عنایت به در پیش بودن روز طبیعت، از همشهریان درخواست می‌کنیم در منازل مانده و به قطع زنجیره این ویروس کمک کنند.

قدیر همچنین تصریح کرد: با تمام توان در راستای راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) می‌کوشیم و در اسرع وقت این بیمارستان را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ تن در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) مشغول فعالیت بوده و در حال تلاش هستند تا این بیمارستان هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مرکز درمانی امیرالمؤمنین(ع) در حیاط مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی احداث‌شده است؛  این بیمارستان با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا، دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می‌باشد.

۴۵۲ هزار قمی در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: تا ظهر امروز دوشنبه، ۴۵۲ هزار و ۲۲۸ تن از مردم قم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

سیامک محبی افزود: از این تعداد ۴۶ هزار و ۲۰۱ تن نیازمند پیگیری و ۱۰ هزار ۹۵۲ تن نیز نیاز به پیگیری فوری داشتند که در مدت‌زمان کمتر از ۲۴ ساعت با آن‌ها تماس گرفته و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه حدود ۵۳ درصد از پیگیری‌های فوری موردنیاز که توسط سامانه خودارزیابی گزارش‌شده، توسط مراقبان سلامت انجام‌شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: علاوه بر این ۸۱۳ هزار و ۳۵۵ تن از ساکنین شهر قم نیز به‌صورت فعال توسط مراقبین سلامت غربالگری و در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند.

محبی تأکید کرد: حدود ۶۱ درصد از جمعیت استان و۵۲ درصد از خانوارهای قمی تا این لحظه مورد غربالگری کرونا قرارگرفته‌اند.

وی افزود: از همشهریان می‌خواهیم که در این سامانه ثبت‌نام کرده و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم‌های بهداشتی باشند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۱۴۹۵ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.