وی در یک پیام تصویری در این زمینه، افزود:  یکی از مسائل دقیق جهان اسلام که توسط انبیای الهی بیان‌شده، دعا و نیایش است، درخواست یک موحد هرگز رد نمی‌شود اما امروز توحید در بین ما غبارگرفته، غم گرفته و مستور است و بسیاری از مسلمانان گرفتار شرک هستند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات پایانی سوره یوسف، گفت: بیشتر مؤمنین و مسلمانان به پرده رقیقی از شرک گرفتار هستند و این قبیل بیمارها در زدودن این پرده‌ها نقش عمیقی دارند، انسان باید باور کند که کل نظام خلقت دقیق و منسجم است و به‌این‌ترتیب ویروس کوچکی که لرزه بر اندام ۷ میلیارد مردم انداخته بر پایه حساب‌وکتاب است.

وی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم، اضافه کرد: انسان از یک قطره آب آفریده‌شده اما امروز صدها دانشکده و دانشگاه درصدد شناخت بدن آن هستند و هنوز هم علت بسیاری از بیماری‌های انسان را کشف نشده است.

جوادی آملی تصریح کرد: از جامعه گران‌قدر پزشکی حق‌شناسی می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم تمام کادر درمانی را مشمول رحمت ویژه خودش بگرداند.

وی ادامه داد: اولین گروهی که برای رهایی از ویروس کرونا باید دعا کنند کادر پزشکی و درمانی هستند و باید از خداوند متعال بخواهند که علم، کشف دارو و درمان بیماری کرونا را به آن‌ها اعطا کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اولین جلسه دعا را جامعه پزشکی کشور انجام دهند و از خداوند بخواهند که توفیق کشف داروی درمان و نجات جامعه را در تمام شرق و غرب عالم را به شما عنایت کند و تمام جامعه بشری از شما استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمانی باید از درگاه خداوند برای رفع و رفع این بیماری دعا کنند، چه‌بهتر است که انسان به جایگاهی برسد که جوامع دیگر نیز بر سر سفره او بنشینند.

وی تصریح کرد: در مرتبه بعدی، مسوولان جامعه باید از به درگاه الهی دعا و نیایش کنند و از خداوند متعال درخواست کنند باقدرت بی‌کران خود آن‌ها را باوجود امکانات محدود در یاری‌رساندن به ملت بزرگ ایران و سایر جهان یاری نماید.

جوادی آملی گفت: خداوند در میان دل‌های شکسته است و دراین‌بین دعای افراد مبتلا و نزدیکان آن‌ها بسیار مؤثر است، همچنین عموم مردم هم باید برای رفع و دفع خطر از تمام مبتلایان و جامعه دعا کنند تا با رفتن این بیماری جامعه در سایه عقل و عدل اداره شود.

وی یادآور شد: دعا این چهار گروه نقش تعیین‌کننده‌ای در رفع و دفن بیماری کرونا دارد، همچنین صدقه دادن نیز مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی در قلب انسان هیچ‌چیزی جز خداوند متعال مؤثر قلمداد نشود و به معنای واقعی کلمه موحد باشد حتماً دعای چنین فردی مستجاب می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشت: رخداد تلخ و مهمان ناخوانده کرونا ویروس که جامعه بشری را گرفتار کرده است بارحمت مطلقه الهی هماهنگ است، گاهی خداوند افراد خوابیده و غافل را به‌وسیله این امور بیدار و انسان‌های بی‌تفاوت‌ها را هوشیار می‌کند.

وی اضافه کرد: در نظام خلقت چیزی شر نیست و اگر اندک آسیبی به جامعه برساند، شر آن بسیار کم است و خیرش بسیار زیاد می‌باشد.

جوادی آملی افزود: ممکن است این بیماری و ویروس کرونا آسیب‌هایی برساند، اما دل‌ها را متوجه ذات اقدس اله می‌کند.

یکهزار و ۱۶۱ تن تاکنون در استان قم به کرونا مبتلا شده اند  و تا ساعت ۱۴ امروز دوم فروردین ماه، در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی، ۵۸۶ تن به دلیل مشکل حاد تنفسی و ابتلا به ویروس کرونا، بستری هستند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ تن نیز بهبود یافته‌اند.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.