به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ بهبود یافتگان و بیماران ترخیص شده از بیمارستان های قم که باید حداکثر به مدت ۱۴ روز برای عدم انتشار ویروس قرنطینه شوند در صورت تمایل و نبود مکان مناسب در منزل مسکونی خود به این مرکز مراجعه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در اجرای این طرح جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی استان قم را همراهی می کنند تا بیماران پس از سپری کردن دوران نقاهت و بهبودی کامل و مرتفع شدن خطر انتقال ویروس به جمع خانوادگی خود بازگردند.

این طرح با حضور ۱۸ تن از امدادگران و کارکنان هلال احمر قم و ارائه خدمات پرستار دومی و انتقال بیماران به همراه دو دستگاه آمبولانس و خودروی سبک در حال اجراست.

یادآور می شود؛ نقاهتگاه ۸۰۰ تخت خوابی «یاوران مهدی» قم از روز یکشنبه ۱۸ اسفند، با پذیرش ترخیص شدگان مبتلا به کرونا آغاز به کار کرد.

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای یکهزار و ۲۳ بیمار در استان قم مثبت اعلام‌شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن به تعداد بیماران کرونایی قم افزوده‌ شده‌است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آماده باش هلال احمر قم برای پوشش امدادی حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم نیز در گفت و گویی بیان کرد: در آستانه چهارشنبه آخر سال جمعیت هلال احمر قم با همکاری مرکز اورژانس اقدام به پوشش امدادی منطقه نیروگاه می‌کند.

هادی سلیمی اظهار کرد: با توجه احتمال وقوع حوادث مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر با همکاری مرکز اورژانس اقدام به پوشش امدادی یکی از مناطق قم کرده‌است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: ۲ دستگاه آمبولانس به همراه ۸ تن از امدادگران هلال احمر قم از ساعت ۱۵ امروز سه شنبه تا پاسی از نیمه شب، در حالت آماده باش برای پوشش امدادی هستند تا در صورت وقوع حادثه و اعلام نیاز به منطقه اعزام شوند.

وی گفت: هر ساله بسیاری از افراد طبق رسمی دیرینه با حضور در مراسم آتش بازی که در چهارشنبه آخر سال صورت می گیرد، صدمات جبران ناپذیری را برای خود و سایرین به بار می آورند که امید داریم در سال جاری با توجه شرایط موجود شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.