سید مرتضی سقائیان نژاد روز دوشنبه با اشاره به حضور برخی مردم در بوستان‌های بزرگ شهر، گفت: خواهش ما از مردم این است که قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و نهادهای مختلف را مجبور به این نکنند که خدمات خود را محدود کنند.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم از حضور مردم در فضاهای شهری چون بوستان‌های بزرگ جلوگیری داشته باشیم و بنای ما بر این است که مردم خودشان در این فضاها حضور پیدا نکنند.

سقائیان نژاد با تاکید بر آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

وی حفظ ایمنی شهر و شهروندان را یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر کاهش داشته و مردم بیشتر از حمل‌ونقل شخصی استفاده می‌کنند البته این به معنای آن نیست که شهرداری به وظایف خود عمل نکند و ما مستمر ناوگان را ضدعفونی کرده و بهداشت را رعایت می‌کنیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: البته این افزایش استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده که بسیاری از شهرها اقدام به تعطیلی آن‌ها کرده‌اند و تلاش ما بر این است که به این سمت نرویم و تا جایی که ممکن است استمرار ارائه خدمات را داشته باشیم.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند شهر، گفت: درگذشته تقریباً نیمی از پسماندی که در شهر تولید می‌شد فرآوری شده و تبدیل به کود کمپوست می‌شد که با توجه به آلودگی و بیماری به وجود آمده در شهر فرآوری پسماند متوقف‌شده است.

وی توجه جدی به دفع صحیح زباله‌های عفونی را موردتوجه قرار داد و افزود: پروتکل خاصی که ابلاغ‌شده در خصوص دفع پسماند عفونی به‌طور کامل رعایت شده و بخشی از پسماند با استفاده از زباله‌سوز دفع شده و بخشی نیز در عمق بیشتری دفن می‌شود.

شهردار قم با اشاره به خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، گفت: سالن شست‌وشو در آرامستان گسترش‌یافته و امکانات هم توسعه‌یافته تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

سقائیان نژاد با اذعان به اینکه شهرداری تمام تدابیر لازم را اندیشیده تا مشکلی در حوزه شیوع بیماری در شهر رخ ندهد، افزود: مکان‌ها و فضاهای شهری نیز به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای یک هزار و ۲۳ بیمار در استان قم مثبت اعلام‌شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن به تعداد بیماران کرونایی قم افزوده‌شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبودیافته‌اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.