به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، چند ساعتی است که شبکه پیام رسان ایتا با اختلال مواجه شده و کانال‌ها، گروه‌ها و گفتگوهای شخصی در این شبکه قابل دسترسی نیست.

هاشمی، معاون پیام رسان ایتا در این رابطه گفت: به دلیل مشکلات فنی این شبکه دچار اختلال و از دسترس کاربران خارج شده اما همکاران پیگیرند و این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

وی ابراز داشت: با تعطیلی مدارس که پس از شیوع کرونا در کشور رخ داد، بسیاری از مدارس کشور برنامه‌های آموزشی خود را به «ایتا» منتقل کرده و برنامه‌های خود را در قالب مدیا و ویدئو بارگذاری می‌کنند که زیرساخت‌های کنونی «ایتا» توان پشتیبانی از این سطح و حجم از کار را ندارد که اگر از اول حمایت‌های لازم از زیرساخت‌های شبکه‌های داخلی انجام می‌گرفت، کار به اینجا نمی‌کشید.

یادآور می‌شود با فیلترینگ برخی شبکه‌های پیام‌رسان همچون تلگرام، مردم به استفاده از شبکه‌های داخلی دعوت شدند اما همان ایام برخی کارشناسان گفتند که این اقدام در حالی صورت گرفته که اقدامات ۵ گانه برای حمایت از شبکه‌های داخلی انجام نگرفته است که مهم‌ترین حمایت به سرورها و زیرساخت‌های سخت افزاری برمی‌گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.