سید مرتضی سقائیان نژاد عصر چهارشنبه در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، بیان کرد: ۲۶ پایگاه در ۸ منطقه شهری قم با ۳۰ دستگاه خودرو برای ضدعفونی و میکروب‌زدایی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی تصریح کرد: در کمیته فضای سبز درختکاری و گل‌آرایی شهر به‌صورت مستمر ادامه داشته و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی که همان تاب‌آوری جامعه است با اجرای برنامه‌های ویژه ادامه می‌یابد.

شهردار قم افزود: در کمیته سازمان میوه و تره‌بار، تمهیدات لازم برای سلامت میوه شب عید اندیشیده شده و این مسائل تحت تأثیر مسائل ناشی از شیوع کرونا قرار نگرفته است.

شهردار قم گفت: عوارض شهرداری تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید و برای مراجعه کمتر مردم به شهرداری سرویس‌دهی از طریق کانال‌های الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای مقابله با ویروس کرونا ۱۰ کمیته در شهرداری قم تشکیل‌شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمیته آرامستانهاست که کمیته‌ای پیچیده‌ای در شرایط کنونی است و باید لباس و تجهیزات موردنیاز نیروهای آرامستانها تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس، ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بوستان‌ها و معابر سطح شهر هر شب گندزدایی‌شده و میکروب‌کشی می‌شود.

سقائیان نژاد گفت: در بودجه سال آینده ردیف بودجه مجزایی برای پشتیبانی از نیروهای عملیاتی شهرداری در مقابله با کرونا و سایر بحران‌های احتمالی به میزان ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است.

شهردار قم تصریح کرد: کفن‌ودفن رایگان متوفیان شهری از دیگر اقدامات مهم شهرداری در شرایط حاکم بر شهر قم است.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری قم شبانه‌روز در میدان بوده و مانند برخی دستگاه‌ها نیست که ساعت کاری مشخصی داشته باشد.

وی افزود: بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیازمند مدیریت جهادی است.

سقائیان نژاد عنوان کرد: شهرداری قم تنها ارگانی است که در تمام سال حتی یک روز نیز تعطیل نبوده و در تمام برنامه‌ها و اتفاقات شهری نقش پررنگی دارد.

شهردار قم گفت: اگر کاری در شهر می‌خواهد انجام بگیرد باید با وحدت کلمه و انسجام کلی مجموعه مدیریت شهری انجام شود و بدون همراهی شورا و شهرداری امکان دستیابی به برنامه‌ریزی‌ها ممکن نیست.

وی اظهار داشت: بالغ‌بر ۸۴ میلیارد تومان برای مبحث اضافه‌کار نیروهای شهرداری در بودجه سال ۹۹ باید در نظر گرفته شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.