در این جلسه که عصر چهارشنبه به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورا برگزار شد، کلیات بودجه سال آینده شهرداری قم در سال آینده به‌جز دو سازمان توسعه و عمران و بهسازی شهرداری قم مصوب شد.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم برشی از برنامه ۵ ساله شهرداری و چشم‌انداز  ۲۰ ساله تصویب‌شده است.

مجید اخوان ادامه داد: شهرداری قم برای بودجه سال آینده پیشنهاد بودجه ۳ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌بین ۴۵۳ میلیارد تومان بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری در سال آینده خواهد بود.

وی افزود: واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، دارایی‌های مالی و رد دیون مالی دولت سه منبع درآمدی شهرداری قم در سال آینده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد درآمد سال آینده شهرداری قم است و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان ازاین‌بین بودجه عمرانی خواهد بود.

اخوان با اشاره به بودجه جاری سال آینده شهرداری قم گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری این نهاد در سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از محل حذف پارکینگ ۱۵۵ میلیارد تومان درآمد در بودجه سال شهرداری قم در نظر گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده شهرداری ۴۹۸ میلیارد تومان در بخش محیط‌زیست، ۸۷ میلیارد تومان ایمنی و سازمان آتش‌نشانی، ۴۴۳ میلیارد تومان بخش مدیریت خدمات، ۶۴ میلیارد تومان در مبحث فرهنگی و اجتماعی و یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: بودجه سال ۹۹ شهرداری منطبق بر برنامه ۵ ساله شهرداری و اهداف ۱۱ گانه بسته شده است..

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه بیان داشت: در شرایط عادی ۷۰۰ تن زباله عمومی و ۵ تن زباله عفونی در شهر قم جمع‌آوری می‌شد.

سید مجتبی سبحانی ثابت گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا تمام زباله‌های شهری به دلیل احتمال آلوده بودن به ویروس کرونا در حکم زباله‌های عفونی دفن شده و به مراکز تفکیک زباله منتقل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برای کنترل و جلوگیری از سرایت بیشتر ویروس کرونا، هرگونه تفکیک زباله در مراکز مجاز ممنوع بوده و تمام زباله‌های شهری در دل زمین دفن می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: باید هزینه تدفین بیماران مشکوک به کرونا حداقل تا پایان خردادماه سال ۹۹ به‌صورت رایگان انجام بگیرد.

طرح دوفوریتی بسته مقابله‌ای شهرداری با کرونا تصویب شد

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با اشاره به طرح دوفوریتی بسته حمایتی اقدامات شهرداری در رابطه با مبارزه با شیوع کرونا، گفت: شیوع این ویروس تاثیرات اقتصادی و روانی بر شهروندان گذاشته است.

حسن بختیاری اضافه کرد: طرح دوفوریتی برای کاهش آلام شهروندان قمی در ارتباط با مسائل اقتصادی و بار روانی ناشی از آن تدوین‌شده است.

وی اضافه کرد: تهیه ملزومات بهداشتی برای نیروهای خدمات شهری و عملیاتی تا سقف ۵ میلیارد تومان مهم‌ترین بخش این طرح دوفوریتی است.

وی اظهار داشت: ازآنجایی‌که بخش خصوصی ممکن است حساسیت لازم را نسبت به تهیه و توزیع ماسک، دستکش و سایر الزامات بهداشتی نداشته باشد، شهرداری باید راسا این کالاها را تهیه کرده و در اختیار نیروهای خدماتی قرار دهد.

بختیاری گفت: درصورتی‌که به نیروهای عملیاتی شهرداری توجه لازم صورت نگیرد ممکن است همین افراد به دلیل درگیری روزانه با مسائل شهرداری ناقل ویروس کرونا باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح حمایتی، هزینه تدفین تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده برای متوفیان بیماران حاد تنفسی و کرونایی به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

بختیاری گفت: توزیع هفتگی لوازم بهداشتی در سطح مساجد، بخشودگی اجاره‌بهای سالن‌های ورزشی، دکه‌ها، پارکینگ‌های عمومی و غیره که در اختیار شهرداری است از دیگر موارد مهم در طرح حمایتی شهرداری برای مبارزه با کرونا است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.