به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی در مراسم درختکاری و کلنگ زنی مجتمع فرهنگی ورزشی امام جواد (ع)، با بیان اینکه در هفته درختکاری شهر قم در سطح کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: اقدامات در توسعه فضای سبز به گونه‌ای بوده که سرانه فضای سبز قم رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به ابتکار شهرداری قم در اجرای پویش «درخت دوستی بنشانیم»، خاطرنشان کرد: این پویش با حمایت و همکاری گسترده مردم قم مواجه شده به گونه‌ای که مورد استقبال کشور قرار گرفته و امسال شاهد اجرای این پویش در کل کشور هستیم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم با دعوت از مردم قم خصوصاً جوانان و طلاب حوزه‌های علمیه برای شرکت در پویش «درخت دوستی بنشانیم»، گفت: اگر تمام مردم همت کرده و ویروس منحوس کرونا را بی‌اثر کرده و هرکس حداقل یک درخت را در هرجایی که می‌تواند بکارد می‌توانیم در کشور پیشتاز بوده و سرانه فضای سبز را به حد استاندارد جهانی برسانیم.

وی اظهار کرد: ما پیرو پیامبری هستیم که فرمودند هرکس درختی بکارد خصوصاً درختی مثمر، خداوند برای او در بهشت یک درخت اعطا می‌کند؛ بنا بر آن‌چه در روایات آمده پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند حتی اگر در حین برپاکردن یک درخت قیامت هم برپا شود باید به کار ادامه داد تا این درخت پا بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی تصریح کرد: اگر فضای سبز توسعه پیدا کند شادابی جامعه بیشتر شده و بیماری‌ها کاهش یافته و سلامت مردم ارتقا پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در ادبیات دینی و قرآن درخت نشانه رحمت خدا است، گفت: درخت‌ها به تعبیر قرآن کریم در برابر عظمت خداوند سجده می‌کنند و در احادیث پیامبر تشویق شده به درختکاری؛ با این اهمیتی که درختکاری در اسلام دارد به جاست که مردم قم رتبه نخست را در درختکاری و توسعه فضای سبز داشته باشند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر سرانه فضای سبز و درختکاری در قم به طوری توسعه یافته که رتبه نخست را در کشور به دست آورده است، افزود: نباید به این مسئله اکتفا کرد و باید سرانه فضای سبز قم را به سرانه‌های استاندارد جهانی نزدیک کنیم.

وی گفت: در گذشته آب و هوای قم اینقدر خشک بود که با یک باد گرد و غبار زیادی شهر را می‌گرفت اما امروز با همت مسئولان با تمام مشکلات موجود شاهد توسعه قابل توجه درختکاری و گل‌کاری هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز در سلامت مردم تأثیر زیادی دارد، گفت: به همت جوانان و طلاب حوزه علمیه باید شهر قم الگوی زیبایی و سلامت در کشور باشد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان کرد: باید شهر متناسب با مدنیت اسلامی و ایرانی را محقق سازیم. این مساله کرونا هم گذرا است و مردم قم مثل همیشه خود را در صف خط مقدم فدا کردند و این مصیبت را تحمل کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.