به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابرازه گفت: بیش از ۱۰۰۰ بیمار کرونایی و مشکوک به این ویروس در سطح مراکز درمانی قم بستری هستند و نتیجه آزمایش ۶۶۸ نفر نیز مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: استان قم در وضعیت بحرانی در مقابله با کرونا قرار دارد و برای عبور از این وضعیت باید تمام مردم به کمک علوم پزشکی استان بیایند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: آمار بهبودی در مراکز درمانی قم نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است و کادر درمانی و پزشکان قم در مسیر شکست کرونا، جان‌برکف در حال مبارزه هستند و انتظار می‌رود مردم با رعایت بهداشتی از تعداد مراجعات به مراکز درمانی بکاهند.

وی اظهار داشت: مردم به‌هیچ وجه به دنبال سفر و گردش‌های پایان هفته‌ای نباشند، در خانه ماندن مردم می‌تواند در مدیریت بحران موجود کمک کند.

ابرازه تصریح کرد: در صورتی که مردم به قرنطینه خانگی پایبند باشند تا پایان فروردین‌ماه امکان غلبه بر بحران کرونا به وجود می‌آید و مردم بعد ازآن و در فصل اردیبهشت و بعد از آن می‌توانند با خیال آسوده به سفر و گشت‌وگذار بپردازند.

وی تصریح کرد: کادر درمانی قم به‌صورت شبانه‌روزی مشغول مبارزه و خدمات‌رسانی هستند اما چون فعالیت آن‌ها در یک محیط بسته صورت می‌گیرد در انظار عموم مردم نمود ندارد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در برخی مناطق قم که به رعایت اصول بهداشتی پایبند بودند تعداد افراد بستری و مبتلا به‌شدت پایین است.

وی تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی در کاهش ابتلاء به این ویروس نقش اول را بازی می‌کند و شایسته نیست که برای جلوگیری از تجمعات از قوه قهریه و نیروی انتظامی استفاده شود.

ابرازه در ادامه با اشاره به وضعیت تأمین ماسک و اقلام بهداشتی ابراز کرد: تأمین این تجهیزات بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی عنوان کرد: مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از راه‌اندازی خط تولید ماسک و دستکش‌های بهداشتی در شهرک صنعتی شکوهیه خبر داده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی منتظر دریافت محصولات این واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.