به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی با بیان این‌که امروز با شیوع بیماری کرونا در شهر قم مواجه هستیم، اظهار داشت: در زندگی انسان‌ها همواره بیماری‌ها به سراغ انسان‌ها می‌آید که در برابر بیماری‌ها نخست باید از خداوند شفاعت خواست و در گام بعدی با رعایت اصول بهداشتی و درمانی که از سوی پزشکان صورت می‌گیرد مرحله درمان را سپری کرد.

وی ادامه داد: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه نیز از همان زمان اطلاع از این موضوع اقدامات خود را شروع کرده است.

ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از ۶ نهاد حوزوی تشکیل‌شده است

حجت‌الاسلام زمانی افزود: این ستاد متشکل که از ۶ نهاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا در کنار هلال‌احمر استان قم به‌عنوان عضو افتخاری از دو سال است تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: در حوادث سیل و زلزله که در دو سال اخیر گریبان برخی از استان‌های کشور را گرفت، اقدامات بسیار خوبی و قابل‌تأملی از سوی طلبه‌ها صورت گرفت.

۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی فعال هستند

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بابیان این‌که ۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی فعال هستند، افزود: این افراد کاملاً به‌صورت جهادی و خودجوش در گروه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: در خصوص شیوع بیماری کرونا که توسط یک بازرگان وارد ایران شده است اقدامات لازم در این زمینه در کشور شروع شد و به‌موازات اعلام این خبر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه جلسات متعددی را برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: در روز نخست ستاد بحران با دعوت از مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل هلال‌احمر جلسه‌ای را تشکیل داد که ۱۶ مصوبه نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: تعطیلی دروس حوزه‌های علمیه که با هماهنگی شورای تأمین و ستاد بحران انجام شد اولین اقدامی بود که صورت گرفت.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه افزود: تهیه بروشورهای بهداشتی از وزارت بهداشت و ارسال به‌تمامی مراکز حوزوی در کشور برای استفاده حوزویان و اطلاع‌رسانی به مردم دیگر اقدامی بود که از سوی ستاد صورت گرفت.

وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته نیز ابراز داشت: تهیه یک سری تحلیل‌های علمی در خصوص سابقه ویروس کرونا و آسیب‌هایی که در کشور مختلف داشته و ارسال به مراکز حوزوی، دریافت مجموعه از وسایل پیشگیری و توزیع در مراکز حوزوی و فرهنگی قم، برنامه‌ریزی برای ضدعفونی کردن مراکز حوزوی، جمع‌آوری شبهات و نگرانی که در جامعه وجود دارد و تهیه پاسخ‌ها و مطالب توزیعی و ارسال این پاسخ‌ها به مراکز حوزوی جهت شبهه زدایی و شناسایی گروه‌های جهادی و اعزام آن‌ها برای پیگیری و کمک به درمان بیماران ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بوده است.

۱۰ روحانی در بیمارستان فرقانی به‌عنوان همراه افتخاری حضور دارند

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: روز سه‌شنبه نیز اولین گروه طلاب با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وارد بیمارستان فرقانی شدند و از بیماران و کادر درمانی تفقد و قدرانی کردند.

وی ابراز داشت: به این افراد آموزش‌های لازم داده‌شده و علاوه بر این شب گذشته نیز ده نفر را در بیمارستان فرقانی مستقر کردیم تا به‌عنوان همراه بیماران در کنار آن‌ها باقی بمانند.

حجت‌الاسلام زمانی تأکید کرد: در بیمارستان کامکار هم اقدامات لازم صورت گرفته تا فعالان افتخاری وارد میدان شوند و علاوه بر این ۶ گروه جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کردند تا در بیمارستان‌ها حاضر شوند.

وی ادامه داد: انجام مراسم دینی برای فوتی‌ها کرونا دیگر برنامه‌ای بودند که در دستور کار قرار گرفت و در خصوص تدفین شرعی این فوت‌شدگان نیز رایزنی‌های لازم صورت گرفت و در صورت وجود فوتی این فرایند طی می‌شود.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه خاطرنشان کرد: در داخل مرکز مدیریت حوزه با حضور برخی از معاونت‌ها کمیته مواجه با ویروس کرونا با مسئولیت معاونت پشتیبانی شکل‌گرفته که اقدامات خوبی نیز به همراه داشته است.

وی بیان داشت: کار بعدی که صورت گرفت عضویت دو نفر از مسئولان مرکز مدیریت در ستاد بحران استانداری بود و علاوه بر این امروز نیز با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه جلسه فوق‌العاده تشکیل و دستور کارهایی مشخص به معاونت‌ها داده شد.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه تصریح کرد: جلسه‌ای فوق‌العاده‌ای نیز در مرکز مدیریت برای برنامه‌ریزی و ساماندهی برای حضور طلاب جهادی و همکاری با وزارت بهداشت در پیشگیری از سرایت بیماری به دیگر افراد جامعه امروز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن مساجد، بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی در درب منازل و همچنین حضور طلاب در عملیات در عملیات تب سنجی مردم در ۲۵ نقطه شهر از دیگر اقدامات طلاب در این ایام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.