به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ محمد رضا قدیر در پیام تصویری بیان کرد: درجریان برگزاری جلسه امروز کمیته های ستاد بحران کرونا، حجم زیادی از ماسک وارد استان شد که قرار است از طریق داروخانه ها و شبکه های مرکز بهداشت میان مردم توزیع شود.

وی افزود: قرار است توزیع به نحوی انجام شود که هجوم به مراکز توزیع صورت نگیرد و مردم برای دسترسی به ماسک دچار استرس نشوند.

وی با بیان تلاش‌های صورت گرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز و جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه، ادامه داد: تجهیزات و لوازم مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده، اما چون کمی بار مراجعه به مراکز درمانی بالا رفته است، باید میزان ذخیره مناسب تجهیزات به خصوص در زمینه ماسک ان ۹۵ و لوازم و لباس‌های مخصوص کادر درمان فراهم باشد.

قدیر با اشاره به این که روند تامین و توزیع ماسک در سطح قم ادامه دار است،‌ گفت:‌ دیروز در سطح استان توزیع ماسک صورت گرفت،‌ امروز نیز این کار ادامه یافت،‌ آقای وزیر بهداشت نیز قول دادند حجم قابل توجهی از ماسک را برای قم ارسال کنند.

وی همچنین از تمامی پرستاران و پزشکانی که در مراکز درمانی استان در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند،‌ بسیار تشکر و قدردانی کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد جان‌باختگان در ایران به ۸ نفر رسیده‌است که اکثر این مبتلایان قمی هستند. به منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا درقم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا روز دوشنبه هفته جاری تعطیل‌ شده‌است.

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی ازجمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.