مدیر مسئول و سردبیر این روزنامه در این خصوص نوشت:‌ روزنامه ۱۹دی با انتشار ۲۱ سال فعالیت مستمر و بی وقفه، امروز مجبور است با همه علاقمندانش و دلسوزان جامعه رسانه‌ای استان، حتی شده به طور موقت، خداحافظی تلخی داشته باشد و کرکره انتشار مکتوب روزنامه را پایین بکشد.

مرتضی داستانی از روزنامه نگاران پیشکسوت و در حال حاضر نیز مدیرعامل خانه مطبوعات قم است، گفت: این وداع تلخ قرار بود یکماه پیش اتفاق بیفتد. بدنبال - به تعبیر وی - هجمه ناجوانمردانه جریان زر و زور و تزویر به ۱۹دی، این اتفاق به تأخیر افتاد و با توجه به رسالتی که برای رونق بخشیدن به انتخابات به عهده داشتیم به بعد از انتخابات موکول شد.

وی ادامه داد: روزنامه ۱۹دی در این سال‌ها تلاش کرد در ایفای رسالتی که بر دوش دارد، همواره بر مدار حق و حقیقت حرکت کرده و از حق‌گویی و حق جویی واهمه‌ای نداشته باشد و با همه توان از افرادی که مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند حمایت کند و به اندازه توان خود روشنایی بر تاریکی‌های جامعه بتاباند، عیب و ایرادها را بازگوید و مروج خوبی‌ها باشد. البته ممکن است در این راه بعضا دچار لغزش و خطا شده باشد ولی بی تردید از روی عمد نبوده است.

به گفته وی، در این سال‌ها، مورد لطف و از دیگر سو بی مهری خیلی‌ها قرار گرفتیم؛ برخی با حمایت‌های معنوی خود ما را شرمنده خود کردند؛ بعضی‌ هم تا توان داشتند بر ما تاختند و یا راه را سد کردند؛ از راست افراطی تا اصلاح‌طلب و ضد انقلاب خطابمان کردند، و در این روزهای آخر، بی تقوایی و دریدگی را به خاطر چند رأی به اوج خود رساندند.

داستانی بیان کرد:‌ البته این تهمت‌ها و افتراها، به تعبیر یکی از دوستان، بیشتر گرممان می‌کرد؛ می‌فهمیدیم روزنامه مؤثری هستیم. اگر مؤثر نبودیم به جای فحش و تهمت تمجیدمان می‌کردند.

وی ادامه داد: آنچه موجب تعطیلی روزنامه در این مقطع می‌شود، قطعا ربطی به این هجمه‌ها و دلخوردی‌ها ندارد، بلکه وضعیت نامطلوب مالی و به تعبیر بازاری آن، ورشکستگی اقتصادی موجب شده است تا نتوانیم انتشار روزنامه را ادامه دهیم، علیرغم اینکه سال‌های پر زحمت و سختی را برای تناور شدن نهال روزنامه گذرانده‌ایم.

داستانی، کسری دو سال اخیر در تأمین هزینه‌ها، انباشت بدهی  از یک سو، افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد ناشی از سیاست مطبوعاتی وزارت ارشاد و به ویژه اداره ارشاد قم، از دیگر سو را باعث ناتوانی در تامین نیمی از هزینه‌های روزنامه دانسته است. 

وی ادامه داد: بنابراین برای ایفای بهتر رسالت خود در شرایط موجود رسانه‌ای کشور به دنبال تجدید نظر در روش‌ها، ساختارها و منابع درآمدی هستیم. امید داریم در این وقفه با راهنمایی دوستان بتوانیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم و زحمات ۲۰ ساله جمعی از بهترین اصحاب رسانه استان سرانجام بهتری پیدا کند.

مدیرمسئول روزنامه ۱۹ دی گفت: قابل ذکر است که انتشار مکتوب روزنامه به طور موقت از امروز تعطیل می‌شود، ولی فعالیت برخط و مجازی آن با اهتمام و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

گفتنی است روزنامه ۱۹ دی از جمله باسابقه ترین روزنامه های استان بود که با گرایش سیاسی نزدیک به اصولگرای سنتی فعالیت می کرد، این روزنامه به عنوان یکی از نمادهای مهم مطبوعات قم در زمینه تولید محصولات خبری متنوع همچون گزارش و یادداشت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بود.

داستانی همچنین پیش از تاسیس روزنامه 19 دی ، سالها نماینده روزنامه جمهوری اسلامی در قم بود. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.