حسن بختیاری عصر دوشنبه در یکصد و سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها اظهار داشت: سود ساخت و سازهای غیرمجاز به جیب معماران رفته و حقوق شهرداری ها پایمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: از بین رفتن فضای سبز خانگی یکی از نتایج تلخ ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر قم است.

وی طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در شهر قم چاره ای جز افزایش هزینه تخلفات نبود.

بختیاری افزود: با اجرایی شدن این لایحه در سال ۹۹ از حجم تخلفات ساختمانی به صورت چشمگیر کاسته می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها خاطرنشان کرد: برای تدوین ارزش معاملاتی در شهر الگوهای معاملاتی شهرهای دیگر نیز بررسی شده است.

مجید اخوان  اضافه کرد: اسکلت تنی و فلزی تا ۳ سقف- سوله غیر صنعتی، اسکلت بتنی و فلزی- ساختمانهای ۳ سقف به بالا و اسکلت آجری و مخلوط مصالح بتابی به ستونهای فلزی با بتنی تا وسط از جمله مسائلی بوده که در ارزش معاملاتی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ارزش معاملاتی املاک در شهر قم بر مبنای طبقه اضافه بر تراکم جداول، پیش آمدگی سمت معبر و اتاق غیر مجاز آسانسور روی سر پله و مازاد تراکم تعیین می شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به طرح ساماندهی دکل های مخابراتی و آنتن های مخابراتی اظهار داشت: نصب این آنتن ها در شهر قم دائمی نیست.

اخوان با اشاره به اصلاحیه بودجه سال ۹۸ سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم گفت: اصلاحیه بودجه این سازمان به میزان ۸۲ میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین بودجه سال ۹۸ سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز به میزان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم همچنین عنوان کرد: بودجه سال ۹۸ سازمان پایانه های مسافربری نیز به میزان ۵۹ میلیارد ریال در شورای شهر قم مورد تصویب قرار گرفته است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه در اظهار داشت: با اشاره به طرح اصلاح ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها گفت: هدف از این طرح صرفا بازدارندگی بوده و افزایش درآمدهای شهرداری در آن مدنظر نبوده است.

محمود محرری گفت: شهر قم در رابطه با برخورد با تخلفات ساختمانی از تمام کلانشهرهای کشور عقب ماندگی تاریخی دارد.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز باید نظارت های شهرداری در شروع کار عملیات های عمرانی شهروندان افزایش یابد. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.