امین مقومی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری بیان داشت: این رشد در ساخت و ساز در بخش متراژ طرح های عمرانی قابل توجه تر بوده است.
وی با اشاره به ورود ستاد تنظیم بازار به تعرفه خدمات نظام مهندسی اظهار داشت: ورود این ستاد به نرخ گذاری تعرفه نظام مهندسی با ابهاماتی از سوی وزارت راه و شهرسازی همراه شده است.
وی اضافه کرد: تعرفه بهای خدمات نظام مهندسی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۸ درصد افزایش یافته در حالی که از نظر قانون نظام مهندسی قم می توانست تعرفه های خود را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
وی تاکید کرد: طبق آخرین دستور العمل وزارت راه و شهرسازی تا ۷۱ درصد اختیار افزایش تعرفه های نظام مهندسی به دفاتر استانی در سال ۹۸ داده شده است.
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم نیز بیان کرد: در شهریوماه سال جاری یک میلیون و ۱۳۵ هزار جوجه ریزی در سطح استان انجام گرفته که وضعیت مطلوبی را از روند جوجه ریزی نشان می دهد.
هادی مومنی نسب اضافه کرد: حجم جوجه ریزی های استان در شهریوماه امسال نسبت به ماه قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: همچنین حجم و تعداد جوجه ریزی در استان قم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد کرده است.
وی تصریح کرد: قیمت جوجه یک روزه در ۱۰ روز گذشته به دلیل آزاد شدن صادرات جوجه افزایش پیدا کرد اما از ۳ روز گذشته شرایط قیمت جوجه روند کاهشی پیدا کرده و وضعیت نرمالی به خود گرفته است.
وی بیان داشت: قیمت گوشت مرغ در استان قم نیز وضعیت باثباتی داشته و روند کاهشی و نزولی آن طبق نرخ تنظیم بازار ادامه دارد.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.