محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه این جشنواره به صورت استانی بود ولی علاوه بر قم از استان‌های قزوین، تهران، ‌اصفهان ، کردستان و همدان نیز آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: اکران ۲۱ اثر برگزیده این جشنواره از روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در قم آغاز و تا روز امروز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ادامه دارد ضمن اینکه اختتامیه این جشنواره نیز ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این رویداد فرهنگی و علمی به عنوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری کشور دارای مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان است.

رضوانی ادامه داد: تصویب و تبدیل قم به دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری کشور از طریق وزارت علوم و تحقیقات دنبال می‌شود تا در سال‌های آینده این جشنواره به صورت ملی و به میزبانی قم برگزار شود.

وی اظهار داشت: داوری این جشنواره در ۲ بخش پذیرش و داوری آثار توسط تیمی از متخصصان حوزه فناوری و همچنین حوزه سینمایی انجام شده‌است که بر اساس داوری انجام‌شده هفت فیلم کوتاه مستند و پویانمایی کمتر از ۶۰ دقیقه با موضوع نوآوری و فناوری و آگهی تبلیغی تلویزیونی‌ حائز رتبه و ۲ اثر نیز شایسته تقدیر انتخاب شده‌است.

رضوانی ادامه داد: از ابتدای امسال این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان به تصویب رسید و روند اجرایی نخستین دوره این جشنواره با اعلام فراخوان از ۴ اردیبهشت سال جاری آغاز شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: موضوع فیلم‌ها با محوریت نوآوری و فناوری، کیفیت فنی آثار، نوع روایت و ساختار فیلم‌ها و همچنین مدت زمان فیلم از جمله شاخص‌هایی ارزیابی آثار توسط داوران این جشنواره است.

وی بابیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و ویژه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره شامل مستند، تیزرهای تبلیغاتی، کلیپ و پویانمایی و موشن گرافی، بخش جنبی شامل فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای حرفه‌ای و ۶۰ ثانیه‌ای غیرحرفه‌ای و بخش ویژه نیز به فیلم‌های کوتاه شهدای فناوری و فیلم‌های کوتاه وقف فناوری اختصاص دارد.

رضوانی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه برگزاری این جشنواره را از جمله ویژگی‌های این رویداد فرهنگی و فناورانه دانست و ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب فعالان حوزه فناوری و نوآوری استان به معرفی آثار خود در قالب هنر سینما به عنوان یک از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزار است.

وی گفت: با مذاکرات انجام‌شده، تمام ۲۱ آثار راه‌یافته به بخش مسابقه این جشنواره در قالب یک بسته به تمام پارک‌های علمی و فناوری کشور ارسال می‌شود.

۱۱۵ شرکت تحت پوشش پارک علم و فناوری استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.