در این آیین باشکوه که با مداحی مداح اهل بیت و بانگ دشمن شکن الله اکبر همراه بود، پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید عضو هیات امنا و سرپرست مرکز علوم اسلامی طی سخنانی، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی وحدت بخش بود و خون دیگری در رگ های مردم جاری کرد.

حجت الاسلام مسعود عالی بیان داشت: در آستانه گام دوم انقلاب این از الطاف خفیه الهی بود، در گام نخست انقلاب شهید حاج آقا مصطفی بود که این انقلاب برپا شد، و در گام دوم نیز حاج قاسم سلیمانی است که خون پاک و با اخلاصش باعث شد که مردم همان روحیه را دوباره پیدا کنند.

وی با اشاره به نهضت امام خمینی (ره)  افزود: امام از ابتدا آگاه بود که کار بسیار سختی در پیش دارد، ولی با این حال قیام و حرکت خود را با سه هدف برافراشتن پرچم اهل بیت، بیداری اسلامی و عدالت خواهی و معنویت خواهی جهانی آغاز نمود.

وی با اشاره به اوضاع نا به سامان کشور در پیش از پیروزی انقلاب اذعان کرد: کسانی که سنشان اقتضا می کند و قبل از انقلاب را درک کردند، یکی از عبادت های آنها این است که به جوانان بگویند قبل از انقلاب چه وضعیتی داشتیم تا فکر نکنند در آن زمان همه چیز گل و بلبل بود.

وی اضافه کرد: گاهی وقت ها در فضای مجازی و تبلیغات طوری نشان می دهند که قبل از انقلاب همه چیز خیلی خوب بود، ارزانی بود و همه در رفاه بودند، ولی ابداً این جور نبود.

عالی گفت: ما یک پیشرفت علمی صنعتی که به آن بنازیم، نداشتیم، نقش عربستان فعلی که گاو شیرده است را آن زمان ایران ایفا می کرد، نفت ما را به یغما می بردند، هیچ چیز نداشتیم.

وی با بیان اینکه مستشاران غربی برای زندگی در ایران حق توحش می گرفتند، گفت: فاسدترین حاکمان حکام پهلوی بودند، و روی قاجار و حکومت های قبلی را در فساد، غارت و بی بند و باری و مبارزه با دین، اهل بیت و مسجد و محراب سفید کرده بودند.

سخنران با اشاره به برکت انقلاب پرچم اهل بیت در این کشور بالا رفت و هیچ کشوری جز ایران پرچم اهل بیت در آن بلند نیست، ادامه داد: شعارهای مردم در زمان انقلاب آزادی، عدالت، استقلال بود اما همه این شعارها تحت پرچم‌ دین و ولایت قرار داشت.

وی بیان کرد: امروز ایران از جهت نظامی و سیاسی نه فقط یک قدرت جهانی است، بلکه یک ابرقدرت به شمار می آید./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.