آیت‌الله علیرضا اعرافی در این بیانیه که عصر شنبه در مرکز خبر حوزه منتشرشده، ضمن محکوم و مردود دانستن این اقدام خودسرانه آورده است: فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به ملت رشید ایران و ملت‌های مسلمان و همه دوست داران انقلاب تبریک و شادباش می‌گویم.

بیانیه ادامه یافته است: انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و جبهه مقاومت در آستانه گام دوم انقلاب با رویکردی جامع و راهبردی به قله‌های بلندتر می‌اندیشند و در برابر طرح‌های اشغال گری و اسلام‌ستیزی و تعرض به نوامیس مسلمانان و غصب فلسطین سینه ستبر خواهند کرد و اکنون طرح ظالمانه معامله قرن تیر خلاص بر پیکر فلسطین را دنبال می‌کند و باید در برابر آن ایستاد.

بیانیه حاکی است: معامله قرن زشت‌ترین واژه و پلشت‌ترین طرح قرن بشمار می‌آید و طراح آن تروریست‌های جهانی و خون آشامان عالم‌اند و اینک آزادگان جهان و امت اسلام و ملت و محور مقاومت و فلسطین قهرمان در برابر آزمونی بزرگ  قرارگرفته‌اند و باید طرحی نو درمیدان مقابله با این توطئه خطرناک درافکنند.

بیانیه ادامه یافته است: رونمایی از این طرح شرورانه و همین‌طور حرکت تروریستی اخیر و به شهادت رساندن سپهبد دلاور و شهید سلیمانی و مجاهد سرافراز شهید ابو مهدی المهندس و هم‌رزمان آنان و صدها پرونده سیاه دیگر از سوی دولت پیمان‌شکن آمریکا همگی نشان‌دهنده شکست گفتمان مذاکره و سازش با مستکبرانی چون آمریکا و ترامپ تروریست است.

در این بیانیه آمده است: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن این اقدام ستمگرانه را محکوم کرده و امت اسلام و محور مقاومت و فلسطین قهرمان را به ایستادگی در برابر آن و مقابله همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی و دولت‌ها را به کنار نهادن گفتمان مذاکره و سازش فرامی‌خوانند و بر ضرورت حمایت کامل از ملت بزرگ فلسطین و طرد سازشکاران و حکومت‌های وابسته و ایستادگی در برابر اشغال و جنگ‌افروزی و تروریسم دولتی تاکید می‌ورزند.

بیانیه حاکی است: ملت بزرگ ایران و محور مقاومت و آزادگان جهان دردهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان سرافراز و در آغاز فصل جدید و گام دوم انقلاب اسلامی و  در چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور چشمگیر و یادماندنی خود در راهپیمایی بیست ودوم بهمن در برابر  معامله منحوس  قرن و جبهه تروریستی آمریکا و هم‌پیمانان آن حماسه‌ای نو رقم خواهند زد.

بیانیه ادامه یافته است: شکست طرح ننگین معامله قرن و اقتدار روزافزون امت اسلام و جبهه مقاومت آغازی بر حیات نوین تمدن اسلامی و بیداری امت خواهد بود و آزادی تمام فلسطین و خروج نیروهای آمریکای ستمگر از سراسر منطقه انتقام سختی است که باید آن را فریاد زد و برای آن مجاهدت کرد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن‌ماه جاری) برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل در کاخ سفید (آمریکا) پرده برداشت.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به‌ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است، طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

این طرح همچنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به‌ویژه مسلمانان و همچنین همه گروه‌های فلسطینی و حتی دولت خودگردان فلسطین نیز این طرح را محکوم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.