محسن بهشتی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح به دلیل حساسیت‌هایی که دارد در کمیسیون ماده ۵ و کمیته سیما و منظر شهری موردبررسی قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: ازآنجایی‌که شورای اسلامی شهر و شهرداری قم نسبت به رای کمیته تطبیق فرمانداری در اجرای این طرح اصرار داشتند این مساله در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت.

بهشتی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که شهرداری بدون توجه به مساله سیما و منظر شهری و شورای ترافیک استان به دنبال اجرای این طرح بود.

وی تصریح کرد: با نظر شورای حل اختلاف این طرح باید با پایبندی کامل شهرداری قم با طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر اجرا شود.

وی عنوان کرد: اختلافات نظر در رابطه با این طرح سبب شد تا اجرای آن در جلسات فرعی شورای ترافیک به نتیجه نرسد و درنهایت این شورا دو هفته قبل به ریاست استاندار قم تشکیل جلسه داد.

وی یادآور شد: در این جلسه طرح واریانت پیشنهادی شهرداری قم در اجرای طرح توسط شورای ترافیک و در یک رای گیری مخفی رد شد و شهرداری باید به دنبال طراحی طرح دیگری باشد.

بهشتی همچنین با اشاره به احداث شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی قم گفت: بخشی از این شهرک در حریم کمربندی جدید قم قرارگرفته و با آن در تعارض است.

وی اضافه کرد: رفع تعارض و احداث این شهرک مساله پیچیده‌ای نبوده و روند عملیات عمرانی آن بعد از حل مشکلات آغاز می‌شود.

کمربندی جدید قم ، از دو بخش کمربندی غربی حدفاصل قم ـ سلفچگان ـ راهجرد به طول ۷۰ کیلومتر و کمربندی جنوبی حدفاصل طرلاب تا آزادراه امیرکبیر به طول ۴۰ کیلومتر تشکیل‌شده و نقطه اتصال آن با آزادراه قم ـ تهران کیلومتر ۱۱ است.

مشکلی برای انتقال بنکداران به شهرک شهاب وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این نشست بیان کرد: انتقال بخشی از صنف بنکداران به شهرک شهاب قطعی است.

مهرداد غضنفری گفت: تاکنون از ۲۲ قرارداد واگذارشده برای انتقال بنکداران فقط یک واحد برای احداث واحد تولیدی برای کسب پروانه ساخت اقدام کرده است.

وی ابراز کرد: از ۲۰۰ هکتار شهرک شهاب در ۱۵۰ هکتار آن هیچ‌گونه مشکلی در واگذاری اراضی به واحدهای صنفی و سوهان‌پزان قم وجود ندارد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.