آیت‌الله رضا استادی روز چهارشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، با تاکید بر اهمیت برگزاری مجالس سوگواری حضرت زهرا افزود: پس از اهل‌بیت، ۳۰ هزار روایت فقهی از این بزرگان ثبت شد و عامل اصلی آن نیز همین محافل بوده است.

وی گفت: اگر امروز در دنیا این‌همه مجذوب اسلام می‌شوند به علت مطابقت تشیع با فطرت بشریت است.

وی افزود: این‌که یک آخوند وهابی در مسجد پیغمبر بنشیند و بگوید هر کاری که آل سعود می‌کند درست است و حتی می‌تواند کعبه را نیز به رژیم صهیونیستی تحویل بدهد، با عقل و منطق و فطرت انسان‌ها سازگار نیست.

استادی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که روایت‌هایی که از اصحاب و امیرالمومنین در خصوص حضرت زهرا نقل‌شده خیلی زیاد است، گفت: بهترین راه شناخت فاطمه زهرا، مراجعه به روایت‌های نبوی است.

وی گفت: طبق بیان بیشتر مفسران قرآن خداوند سوره کوثر را برای حضرت زهرا(س) نازل کرده است.

وی بیان کرد: این‌که نسل، دین و مکتب تشیع پس از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز پابرجا مانده است، بهترین دلیل برای اثبات حقانیت زهرا می‌باشد.

وی گفت: طبق روایتی از امام صادق(ع)، فاطمه زهرا دارای ۹ اسم است که یکی از آن‌ها محدثه به معنای اعتقاد داشتن به عالم غیب است و آن حضرت از حیث ارتباط با فرشتگان الهی مانند پیامبر و امامان است.

استادی اضافه کرد: بقای اسلام مرهون ۲۳ سال زحمات رسول خدا و سه ماه ایستادگی حضرت زهرا است و همان‌گونه که امیرالمومنین نَفس پیغمبر است فاطمه زهرا روح پیغمبر می‌باشد و در این مدت کوتاه با موضع‌گیری‌هایش به تداوم اسلام و ولایت کمک کرد.

وی همچنین با تاکید بر داشتن اخلاص، آن را از خواسته‌های حضرت زهرا از همه شیعیان و پیروان اهل‌بیت عنوان کرد و گفت: آن عاملی که بیش از هر چیز منجر به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم شده، اخلاص او می‌باشد، و اگر ما در همه امور این موضوع را موردتوجه خود قرار دهیم، مشکل‌های کشور رفع می‌شود.

 آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیان و فضلای حوزه علمیه در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

در سالروز شهادت جان‌سوز حضرت فاطمه زهرا (س) شهر قم طی دیشب و امروز غرق در سوگ بود و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت (س) در عزای دختر نبی مکرم اسلام اشک ماتم ریختند.

حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.  حضرت فاطمه زهرا(س) درحالی‌که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، براثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.