در آیین عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س)، مداحان اهل‌بیت به نوحه‌سرایی پرداختند و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) نیز با پیوستن به هیات‌های عزاداری مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند.

آیین عزاداری آیت‌الله حسین وحید خراسانی از خیابان شهدای قم آغاز شد و همراه با مداحی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در مسیر خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه یافت.

در آیین عزاداری حسینیه آیت‌الله وحید خراسانی؛ محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و محمدرضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز حضور داشتند.

همچنین آیین سوگواری با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی از خیابان انقلاب اسلامی قم شروع شد و با حضور پرشور مردم شهر مذهبی قم تا بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) ادامه پیدا کرد.

پیاده‌روی و عزاداری شماری از مراجع تقلید، سنتی چندساله است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر اعظم(ص) در قم برگزار می‌شود.

به همین مناسبت آیین‌های عزاداری در بقاع متبرک امامزادگان، مسجدها، تکیه‌ها و حسینیه‌های سراسر استان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید برگزار شد و خطیبان در رابطه با سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ آن حضرت(س) به مرثیه‌سرایی پرداختند.

حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام(ص) و همچنین همسر امام علی(ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی‌الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.