"سید داوود حاجی‌حسینی" روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بومی ساکن در روستاهای دهستان قمرود،‌ بخشداری مرکزی با همکاری سایر دستگاه‌های استان و به‌خصوص قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، بحث آب‌رسانی، گاز رسانی و تکمیل سایر زیرساخت‌های لازم به‌منظور ایجاد شرایط زندگی مطلوب را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش می‌کند با اجرای عملیات بزرگ عمرانی تا سال ۱۴۰۰ این دهستان در حوزه‌های مختلف با محرومیت مواجه نباشد.

وی افزود:‌ شناسایی ظرفیت‌های دهستان قمرود و استفاده از فرصت کویرنوردی و پرورش شتر در منطقه برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش گردشگری و دام‌پروری از دیگر برنامه‌های موردتوجه بخشداری به‌منظور رفع محرومیت و توسعه اقتصادی در این دهستان است.

وی ادامه داد: افزایش سطح امنیت یکی از مهم‌ترین لوازم پیشرفت و رفع محرومیت است که در همین رابطه با همکاری نیروی انتظامی استان،‌ اقدامات بسیاری همچون ایجاد پاسگاه جدید در دهستان قمرود انجام شد تا فعالیت‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی در منطقه با آرامش و سرعت بیشتری انجام شود.

شورای توسعه روستا در همه مناطق بخش مرکزی قم تشکیل می‌شود

حاجی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس سند تحولی که برای بخش مرکزی تدوین شده است، شورای توسعه روستا در همه مناطق بخش مرکزی تشکیل و به مسائل موردتوجه مردم ازجمله در موضوع اشتغال و معیشت، به‌صورت میدانی رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با اجرای سند تحول بخش مرکزی که برای نخستین بار در سطح بخش‌های استان عملیاتی شده است، روند توسعه مناطق مختلف بزرگترین بخش شهرستان قم سرعت خواهد گرفت و مسئولان بانظم بیشتری امور را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دهیاران برای انجام برنامه‌های خود، نقشه راه در اختیار داشته باشند، با صرف زمان و هزینه کمتری به اهداف موردنظر خواهند رسید و این موضوع در کنار امکان نظارت بیشتر بر چگونگی اجرای تصمیمات، از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از سند تحول در بخش مرکزی قم است.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.