بهرام سرمست روز پنجشنبه درچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: درحال حاضر طرح های زیادی به نام سردار سلیمانی نامگذاری می‌شود، ولی باید آنها در شان مقام و جایگاه این شهید باشد تا در اولویت قرارگیرد.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که‌ برای اقدامات فرهنگی انجام می‌دهیم، کیفیت برنامه‌ها از تعداد و کمیت آنها مهمتر است.

استاندار قم همچنین در واکنش به پیشنهاد مطرح شده مبنی بر یکپارچه سازی برنامه‌های مرتبط با سردار سلیمانی با دومین کنگره جوانان مدافع حرم قم، اظهار داشت: ما از این پیشنهاد استقبال می کنیم.

دومین کنگره جوانان مدافع حرم قم به همت چند دستگاه فرهنگی این استان همزمان با دهه فجر و چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

نخستین دوره این کنگره اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار شد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: باید در تصمیم‌گیری‌هایی که برای جوانان صورت می‌گیرد، خود آنها نیز حضور و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نسل جوان و ضرورت توجه جدی به این قشر،‌ یادآور شد: مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، و در این بیانیه ۴۴ بار از عنوان جوانان استفاده شده و این بی حکمت نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی همچنین بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید درطرح تحول اجتماعی، کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده است، و حوزه اجتماعی استانداری اعم از دفتر امور اجتماعی فرهنگی و همچنین دفتر امور زنان و خانواده از هر برنامه‌ای که در این راستا باشد، حمایت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم نیز دراین جلسه با اشاره به اهمیت حوزه جوانان گفت: کارهای مربوط با این حوزه را باید با دقت و حوصله و مداومت و با عشق و ایمان انجام دهیم.

بیژن سلیمان پور افزود: باید تلاش کنیم تا مطلوب ترین نتیجه را از این فعالیت‌ها بدست آوریم.

وی همچنین اهمیت تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان را مورد توجه دانست، و تصریح کرد: دراین خصوص نباید خیلی درگیر دستورالعمل‌ها شویم چون وحی منزل نیست.

معاون استاندارقم خاطرنشان کرد: کسانی که این دستورالعمل را نوشتند، با نیت خیر به دنبال حل مشکل های ازدواج جوانان بودند.

وی گفت:‌ درموضوع ازدواج باید به سمت استفاده از کمک‌های مردمی حرکت کنیم، و به طور حتم از هر اقدامی که مردمی باشد، نتیجه مطلوب را خواهیم گرفت.

سلیمان پور بیان کرد: در عین اینکه از مردم کمک می‌گیریم، نباید خیلی آنها را اذیت کنیم، و بگذاریم آزاد باشند، و سلیقه خود را اِعمال کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان قم نیز دراین جلسه، تشکیل مجمع فوق را ازابلاغیه‌های وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: پایه و اساس این مجمع یک نهاد عمومی غیر دولتی است، و ما به عنوان مسئولان دولتی نقشی در آن نداریم، و بیشتر تسهیل کننده و هماهنگ کننده این طرح هستیم.

روح الله رمضانی با بیان اینکه این مجمع هم اکنون در مرحله ثبت قرار دارد، گفت: اعضای هیات موسس این مجمع، اشخاص حقیقی می باشند و با توجه به تکالیفی که دارند، با آنها جلسه هایی را برگزار کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.