به گزارش روابط عمومی استانداری قم، استاندار قم در این آیین با اشاره به روحیه نوع‌دوستی در بین مردم ایران، اظهار کرد: پس از صدور پیام رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهوری، دستورات لازم مبنی بر ارسال کمک‌های فوری و تأمین تجهیزات و نیروی انسانی از سوی دستگاه‌های استان و بخش‌های مردمی صادر شد.

بهرام سرمست، مشارکت و ارشادات خیرخواهانه مراجع معظم و علمای گران‌قدر استان درزمینهٔ کمک به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردم نوع‌دوست قم و مسئولان دوشادوش هم برای جمع‌آوری و ارسال کمک به مردم سیل‌زده اهتمام ویژه دارند.

وی بروز حوادث طبیعی در کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: باید از تجارب این بحران‌ها و حوادث برای پیشگیری و مقابله با آثار مخرب این حوادث استفاده شود.

وی به مدیریت هوشمندانه سیلاب‌های ابتدای سال قم اشاره و تصریح کرد: با مدیریت به‌موقع و تعامل در استان توفیقات بسیار خوبی درزمینهٔ مهار این سیلاب‌ها انجام گرفت ضمن این‌که کمک‌های مردمی خوبی هم به مناطق سیل‌زده استان لرستان ارسال کردیم.

سرمست بابیان این‌که مسئولان و مردم قم از همان ساعات اولیه بروز سیل در استان‌های سیل‌زده اعلام آمادگی خود را برای کمک اعلام داشتند ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهتی است که با احصای نیازهای مناطق سیل‌زده، کمک‌های مردمی بر اساس اولویت‌ها و به‌صورت هدفمند ارسال شود.

وی با قدردانی از نقش خیرین و دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری مراسم گلریزان در قم خاطرنشان کرد: خیرین همواره نقش مهم در عرصه‌های اجتماعی ایفا نموده‌اند و در برنامه‌های کمک به مردم حادثه‌دیده نیز این نقش دوچندان است.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی‌ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه‌تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه و بدون مشکل مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در قم گفت: به‌رغم حضور خیل عظیم جمعیت از استان و سایر شهرهای هم‌جوار اما با تصمیمات مناسب اتخاذشده در شورای تامین استان و نیز بهره‌مندی از ظرفیت خیرین این مراسم به شکل شایسته و باشکوه خاصی برگزار شد.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چندتن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.