سید رضا موسوی مشکینی عصر شنبه در جلسه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و گردوغبار استان قم افزود: در آیین‌نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل‌جبران تالاب‌ها، وظایف و تکالیف همه دستگاه‌ها برای حفاظت و احیای تالاب‌ها به‌خوبی مشخص‌شده است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی تصویب این آیین‌نامه را فرصت بسیار مناسبی برای اقدام‌های مثبت و مؤثر برای نجات تالاب‌ها و مقابله با گردوغبار در استان قم دانست و گفت: مهم‌ترین مساله، تامین حقابه و نیاز آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم ضمن بیان مختصات و ظرفیت‌های تالاب‌های استان، اثرات اکولوژیک تالاب‌ها در مرکز کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های قم، از شدت پدیده گردوغبار کاسته و جنبه‌های مثبت گردشگری بسیاری دارد.

موسوی در پایان بابیان این‌که سه تالاب حوض سلطان، دریاچه نمک و مره در فهرست تالاب‌های قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور قرارگرفته، تصریح کرد: بر اساس این قانون خسارت‌های ناشی از تخریب و آلودگی تالاب‌ها، به فعالیت‌های مخرب بالادست تالاب‌ها نیز مرتبط می‌شود.

جلسه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و گردوغبار با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.