"محمد محمدرضایی" در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم بیان کرد: 70 هزار دانشجو  و بیش از 70 هزار طلبه در استان قم مشغول تحصیل هستند که می توانند در مسیر جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: 400 تن از نخبگان استان قم مشمول تسهیلات نخبگانی و حضور در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: مخترعان و مبتکران خارج از مراکز علمی هم می توانند به بنیاد نخبگان بپیوندند، جامعه نخبگانی قم منحصر در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه نیست.

محمدرضایی تاکید کرد: برخی از نخبگان استان حتی مدرک دیپلم هم ندارند اما به دلیل ثبت اختراعات در دایره حمایت بنیاد نخبگان استان قم قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: بنیاد نخبگان به عنوان یکی از معاونت های ریاست جمهوری تلاش می کند سیاست های راهبردی کشور را بر مبنای نیازهای اصلی کشور شناسایی کند.

وی ادامه داد: نخبه شناسایی، نخبه گزینی و استفاده از توان نخبگان علمی و فرهنگی از مهمترین رسالت های بنیاد نخبگان می باشد.

رییس بنیاد تخبگان قم اظهار داشت: نخبگان با ظرفیت هایی که دارند باید خلا و نیازهای جامعه را شناسایی و در راستای رفع آنها اقدام نمایند.

محمدرضایی عنوان کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی از قم آغاز شد، جهاد علمی هم باید از این استان شروع گردد.

وی تاکید کرد: از مراکز آموزش عالی استان انتظار می رود زمینه های جهاد علمی را بیش از گذشته در دانشگاه های فراهم کنند.

رییس بنیاد تخبگان قم در پایان اظهار داشت: قیام 19 دی مردم قم پایه ریزی و شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی همچنین در گوشه ای از بیانات خود به منویات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در رابطه با اهمیت علم و دانش اندوزی اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.