سید موسی حسینی کاشانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود:‌میانگین سرانه مطالعه هر ایرانی در کل کشور یک ونیم ساعت در هفته و ۱۳ دقیقه در روز است.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان افزد: این نمایشگاه ۱۳ تا ۲۰ دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برگزار می‌شود.

وی ، وجود حوزه‌های متعدد علمیه و همچنین مراکز مختلف نشر و چاپ را از جمله ظرفیت ها و دلایل آمار بالای سرانه مطالعه در قم دانست و گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب استانی با هدف ایجاد فرصت برای معرفی تازه های نشر به علاقمندان از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اظهار داشت: نمایشگاه استانی کتاب در راستای حمایت از حوزه چاپ و نشر، ترویج  کتابخوانی و همچنین معرفی آخرین دستاوردهای حوزه نشر از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: همواره استقبال از نمایشگاه های کتاب قم بسیار بالا بوده و ناشران سراسر کشور علاقه ویژه ای برای ارائه آثار خود در این استان دارند که به دلیل محدودیت مکان برگزرای نمایشگاه، تنها نیمی از این ناشران موفق به حضور در این نمایشگاه می شوند.

حسینی کاشانی با اشاره به اولویت های مردم در خرید کتاب گفت: رمان و داستان، کتاب های دینی و همچنین کتاب های تخصصی و ورانشناسی سه اولویت اول مردم برای خرید کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه استان قم در تولید کتاب دینی رتبه اول کشور را دارد گفت: حضور ناشران برجسته کشوری و همچنین افزودن بخش ویژه کودک و نوجوان، ۲ ویژگی ممتاز این نمایشگاه است.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان دانست و تاکید کرد: قم در سال های اخیر در زمینه کتاب کودک و نوجوانان افتخارهای زیادی در سطح کشور کسب کرده است که این نشان از ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان است.

حسینی کاشانی، نبود مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه در شأن استان را از جمله چالش های قم دانست و افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم از برگزاری نمایشگاه ها، ظرفیت نمایشگاهی در استان بسیار زیاد است که در صورت تامین زیرساخت های مورد نیاز این نمایشگاه، شاهد تحول در حوزه فرهنگی قم خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با اشاره به وعده مسئولان استان برای افتتاح مرکز نمایشگاه بین المللی قم در ابتدای بزرگراه قم به تهران در سال آینده، امیدواریم این موضوع بخشی از نیاز زیرساختی استان در حوزه نمایشگاهی را برطرف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.