به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: چاه‌های زغال ازجمله واحدهای آلاینده‌ای هستند که بدون مجوز در زمین‌های ملی شکل‌گرفته و ضمن اشتغال‌زایی حداقلی مجموعه‌ای از تخلفات را به همراه دارند.

وی افزود: قاچاق چوب و تخریب جنگل و طبیعت، تجاوز به منابع طبیعی و زمین‌های ملی، استفاده از کارگران غیرمجاز غیر ایرانی و ایجاد آلودگی شدید هوا ازجمله تخلفاتی است که صاحبان چاه‌های زغال مرتکب می‌شوند و باید با این‌گونه واحدها برخوردهای قانونی لازم صورت بپذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم بابیان اینکه مدت‌هاست به دنبال تعطیلی و تخریب چاه‌های زغال صرم در بخش کهک هستیم، خاطرنشان کرد: با تشدید آلودگی هوا در روزهای سرد سال، با هماهنگی‌های انجام‌گرفته با فرمانداری، مراجع قضایی و انتظامی و اداره کل منابع طبیعی از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان تولید زغال باید از دستگاه‌های جدید و بدون آلایندگی و در شهرک‌های صنعتی یا زمین‌های مجاز برای ادامه فعالیت خود استفاده کرده و به‌طور حتم ادامه روند گذشته به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نبوده و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند.

صرم روستایی از توابع بخش کهک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر قم قرارگرفته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲ هزار و ۲۶۲ تن جمعیت است.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.