محسن وزارتی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم بیان کرد: بعد از اصلاح قیمت سوخت و افزایش قیمت بنزین، تقاضا برای مصرف گاز ال پی جی به‌شدت افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: بخشی از کپسول‌های گاز مایع استان به‌صورت خارج از شبکه عرضه می‌شود اما بااین‌وجود تقاضا برای خرید آن‌ها همیشه وجود داشته است.

وزارتی ادامه داد: قیمت مصوب یک کپسول گاز ال پی جی، ۷۸ هزار ریال است، اما به دلیل ضعف در بازرسی و نظارت این محصول در برخی مراکز عرضه با چندین برابر این نرخ به دست مشتری می‌رسد.

وی بیان کرد: ال پی جی کردن خودروهای سواری ازنظر قانونی خلاف قانون بوده و باید در سطح کلان برای جلوگیری از این عمل اقدام لازم صورت بگیرد.

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قم عنوان کرد: در خرید کپسول گاز مایع هیچ‌گونه ملاک و معیاری برای استفاده خانگی و یا خودروهای سواری وجود ندارد و همین مساله مشکلاتی را در برخورد و نظارت به وجود می‌آورد.

وی عنوان کرد: از زمان آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح مصرف سوخت، مصرف بنزین در قم کاهش‌یافته است.

وزارتی ادامه داد: بازدید و بازرسی مشترک برای کنترل عرضه گاز مایع به‌صورت مستمر در سطح استان باید انجام و با هرگونه تخلفات احتمالی برخورد شود.

وی تاکید کرد: به هر مقدار که گاز مایع به قم اختصاص پیدا کند بازار و تقاضا برای مصرف آن وجود دارد.

وزارتی عنوان کرد: استان قم ازنظر ذخیره و تامین فرآورده‌های نفتی هیچ‌گونه مشکلی نداشته و به میزان نیاز مصرف‌کنندگان این فرآورده‌ها ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.