به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جمع فعالان فرهنگی و تشکیلاتی در سخنانی افزود: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر با شیوه صحیح و مؤدبانه و بدون اغراض مادی گرایانه باشد، احتمال تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

وی گفت: اگر بنا باشد که نسبت به مسئولان، هرکسی به هر زبان و ادبیاتی، امربه‌معروف و نهی از منکر کند، در خیلی از موارد، سبب اهانت می‌شود و آثار سویی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسب اطلاعات اجتماعی در امروز، یک نوع تکلیف است، البته نباید افراط و تفریط شود تا برای کارهای دیگر وقتی باقی نماند.

آیت‌الله مصباح یزدی همچنین تصریح کرد: با تفرّق هیچ کار اجتماعی پیش نمی‌رود، اما با ولنگاری و بدون ضوابط هم کاری پیش نمی‌رود لذا باید یک چارچوبی داشت که همه‌کسانی که در این چارچوب عمل می‌کنند را در برگیرد و در درون چارچوب انعطاف وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر این شرایط وجود داشته باشد، اعضا باید آمادگی داشته باشند که در برخی موارد اختلافی، گذشت کنند؛ رعایت نظر اکثریت در این معنا صحیح است؛ یعنی اگر ابتدا یک جمعی کلیات مساله را پذیرفته باشند و بنایشان هم بر این باشد که مسیر صحیح را انتخاب کنند، در این صورت و در موارد اختلاف‌سلیقه، نظر اکثریت پذیرفته شود؛ اما این‌که اصل شناخت حق را متوقف بر نظر اکثریت بدانیم، اشتباه است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.