حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری روز شنبه درآیین تکریم و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف قم درساختمان آموزش دادگستری این استان، افزود: با وجود همه کمبودها، شوراهای حل اختلاف استان قم درحد توان خود عملکرد بسیار خوبی داشته‌ و آرای مهمی صادرکرده‌است.

وی با بیان اینکه توان وظرفیت تعداد زیادی از نیروهای ممتاز قضایی استان درستادها و مسئولیت‌ها هدر می‌رود، اظهار داشت: افزوده شدن قاضی های برجسته استان به دادگاه‌ها، تحول خوبی دررسیدگی به پرونده‌های قضایی ایجاد می‌کند.

مدیرکل دادگستری قم ادامه داد: افرادی که شایستگی صدور آرای مهم حقوقی را دارند و می‌توانند با بررسی دقیق پرونده‌ها مبنا و رویه‌ای برای محاکم عمومی دراستان ایجاد کنند، باید به جای به کارگیری درستاد به عنوان قاضی مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: کوچک سازی ستاد قوه قضاییه از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی است که دراین راستا افراد باتجربه قضایی که هم اکنون در ستاد مشغول فعالیت هستند، به عنوان قاضی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مسیر تحول و ساماندهی دستگاه قضایی درقالب طرح تحول راهبردی قوه قضاییه آغاز شده‌است گفت: استخدام و تعیین تکلیف پرسنل و همچنین انتخاب قاضی‌ها و تعیین صلاحیت‌ها از جمله دغدغه‌های اعضای شوراهای حل اختلاف است که امیدواریم درقالب این طرح برطرف شود.

مظفری، کمبود قاضی‌های کمک کننده به شوراهای حل اختلاف استان را یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی استان دانست و ادامه داد: با اعلام آمادگی ۲۲ قاضی دراستان برای کمک به این شوراها بخشی از این دغدغه برطرف شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.