بیژن سلیمان پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم افزود: ستاد انتخابات استان قم از اردیبهشت‌ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و تا امروز ۴۰ جلسه با ۲۵۰ مصوبه تشکیل‌شده و تدابیر لازم در بخش‌های مختلف اجرایی، فنی و آموزشی اتخاذ نموده است.

وی حضور و نقش‌آفرینی مردم در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی را بی‌نظیر دانست و گفت: بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی استان موجب افزایش مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی به مسئولان اجرایی انتخابات می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سند راهبردی تحول اجتماعی قم سال ۹۹ اجرایی می‌شود

معاون استاندار قم در ادامه گفت: سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی قم با محوریت پنج برنامه عملیاتی با استناد به اسناد بالادستی کشور به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان از ابتدای سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش طلاق و افزایش تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی، کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، کاهش خشونت و همچنین کاهش تصادف‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی استان برنامه‌های عملیاتی این سند تا افق سال ۱۴۰۰ است.

وی اظهار داشت: کارگروهی متشکل از کارشناسان استان برای بررسی عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی تشکیل‌شده که نتیجه این بررسی‌ها وجود سطح مطلوبی از حجاب و عفاف در این دستگاه‌هاست.

معاون استاندار قم با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب پیرامون حراست از فضای فرهنگی و دینی قم گفت: قرارگاه ۱۹ دی با محوریت تولیت حرم حضرت معصومه(س) در قم تشکیل‌شده که در این راستا اقدام‌های پژوهشی و عملیاتی متعددی تعریف کرده است.

سلیمان پور اظهار داشت: چهار کارگروه زیرمجموعه قرارگاه ۱۹ دی در استان تشکیل و با جمع‌آوری و شناسایی آسیب‌ها و مشکل‌های اجتماعی، سند راهبرد تحول اجتماعی استان قم با همکاری اساتید دانشگاه تدوین‌شده است.

وی همچنین تدابیر صورت گرفته برای تامین امنیت استان در شرایط پس از اعلام افزایش نرخ بنزین را خوب ارزیابی کرد و گفت: در اعتراض‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در کشور، کوچک‌ترین اتفاقی که منجر به آسیب مادی و معنوی به شهروندان در استان باشد، شکل نگرفت که این نشان از وفاداری مردم قم به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان در آن ایام، اقدام‌های بسیار موثری انجام دادند و کاری بسیار عظیم، شبانه‌روزی و هوشمندانه را به ثمر رساندند.

سلیمان پور تاکید کرد: وحدت، یکپارچگی و هماهنگی کامل میان اعضای شورای تامین استان وجود دارد که این موجب شد تا اقدام‌های این شورا پس از افزایش نرخ بنزین، بسیار موثر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.