عباس پورمیدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ تلاش برای ایجاد هفت واحد تولید ماهی خاویاری از دیگر اقدام‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای گسترش فعالیت‌های این بخش اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد سازمان جهاد کشاورزی قم تامین امنیت غذایی شهروندان است و در این زمینه به دنبال افزایش سطح تولید و حمایت از بهره‌برداران هستیم.

پورمیدانی گفت:‌ راهبرد اصلاح الگوی کشت نیز در ۲ دشت وسیع استان پیگیری می‌شود و همچنین برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: تلاش داریم سطح گلخانه‌های استان تا پایان سال به ۱۲۰ هکتار برسد که رشد کمی و کیفی خوبی در حوزه کشاورزی قم به‌حساب می‌آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توسعه گیاهان دارویی که سطح زیر کشت آن اکنون به ۶۰۰ هکتار رسیده است همچون گل محمدی و گیاهان کم آب بر نیز در بخش کشاورزی قم با جدیت دنبال می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت سال جاری،‌ ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۲۰ تن در استان انجام‌شده است.

پور میدانی گفت: برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی، بسیاری از موانع رونق تولید در این بخش برداشته‌شده است.

وی افزود: در همین رابطه ۶۰ هزار تن نهاده دامی و زراعی در اختیار فعالان این بخش قرارگرفته که موجب تولید و اشتغال فراوان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.