اسکندر مومنی روز سه‌شنبه درحاشیه دیدار با آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید درگفت وگو با خبرنگاران افزود: میزان کشفیات مواد مخدر درسال جاری بیشترین مقدار درتاریخ جمهوری اسلامی و بالاترین رکورد کشف موادمخدر درکشور بوده‌است.

وی با تاکید بر تلاش برای مصون‌سازی کشور از ورود مواد مخدر ادامه داد: بالاترین کشفیات امسال متعلق به ماده مخدر تریاک و دررتبه‌های بعد حشیش،‌ گل و مشتق‌های آن بوده‌است.

مومنی تاکید کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر درسالجاری درحالی رقم خورده‌است که شهدای مقابله با مواد مخدر نیروی انتظامی درسال جاری ۸۰ درصد کاهش‌یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور اظهار داشت: درحوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر اقدام‌های مهمی درکشور انجام و در این راستا ۲ تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت مبلغان به امضا رسیده‌است.

وی افزود: با تاکید رییس جمهوری، طرح «یاری‌گران زندگی» با اولویت کار فرهنگی و پیشگیرانه در آموزش و پرورش به تصویب رسید که بر مبنای این طرح درگام اول، آموزش معلمان و دبیران درحوزه پیشگیری از اواخر سال گذشته آغاز شده‌است.

مومنی ادامه داد: با هماهنگی خوب میان دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از معتادان متجاهر از سطح شهرهای کشور جمع‌آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد ساماندهی شده‌اند که علاوه بر سم‌زدایی از این افراد،مهارت‌آموزی به آن‌ها دردستورکار است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور درسفر با جمعی از علما و مراجع تقلید از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی،‌حسین نوری همدانی،سید محمد علی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی دیدار کرد.

دیداربا آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی از برنامه‌های عصر امروز مومنی می‌باشد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.