پروین بنی‌اسدی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرکز ناباروری ریحانه از آذرماه سال ۹۶ راه‌اندازی شده است و با روش آی یو آی، آی وی اف و میکرواینجکشن اقدام به درمان بیماران می‌نماید.

وی اضافه کرد: ماهانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ ویزیت پزشک در این مرکز انجام می‌شود، حدود ۸۰ نفر در سیکل درمانی قرار می‌گیرند،  ۳۵ تا ۴۰ آی یو آی و ۳۰ تا ۳۵ میکرواینجکشن انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام اقدامات درمانی از جمله سونوگرافی،‌ ویزیت، پاپ اسمیر، آنالیز اسپرم، آی یو آی،آی وی اف و میکرواینجکشن در مرکز درمان ناباروری بیمارستان فرقانی بر اساس تعرفه‌های دولتی می‌باشد.

بنی‌اسدی ادامه داد: برای انجام سه اقدام درمانی آیی یو آی، میکرو اینجکشن و آی وی اف برای بیماران نازا ایرانی که فرزند نداشته و کمتر از ۴۲ سال سن داشته باشند، ‌۸۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

وی گفت: نتیجه درمان با روش آی یو آی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد  و با روش میکرواینجکشن بیش از ۳۰ درصد مثبت بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: درروش آی یو آی نیازی به بستری شدن بیمار نیست و این اقدام سرپایی انجام می‌شود، ولی در روش میکرو اینجکشن بیمار نصف روز را بستری می‌شود.

مسئول واحد مامایی مرکز درمان ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم ادامه داد: اگر بیماران مشکلات پیچیده‌ای داشته باشند برای درمان باید از روش میکرواینجکشن استفاده شود و در غیر این صورت روش آی یو آی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی بیان کرد: درروش‌های میکرو اینجکشن و سیکل‌تراپی سونوگرافی‌های متعدد انجام می‌شود و با توجه به این‌که در روش میکرواینجکشن احتمال چندقلوزایی وجود دارد، با بیمار مشاوره و خطرات به وی گوشزد می‌شود.

وی با بیان این‌که ناباروری تابع افزایش سن در خانم‌هاست، اضافه کرد: مشکلاتی از جمله سقط‌های مکرر، باروری در سن بالا، آندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک، قاعدگی‌های نامرتب،‌ مشکلات لوله رحم در خانم‌ها و وجود مشکلاتی در نمونه اسپرم آقایان می‌تواند ایجاد ناباروری نماید.

بنی‌اسدی با بیان این‌که معمولا علت ناباروری به دلایل متعدد بستگی دارد،‌ تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد ناباروری مربوط به خانم‌ها، ۴۰ درصد مربوط به آقایان و ۲۰ درصد نیز علت ناشناخته دارد.

وی بیان کرد: به‌جز شهروندان قمی،‌ افرادی از شهرهای ساوه، ‌خمین و لرستان و حتی از کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند.

به گفته وی،‌ متخصصانی از جمله  فلوشیپ نازایی، متخصصان زنان با سابقه در امر نازایی و متخصص جنین شناسی و  ‌متخصص  اورولوژی با سابقه در درمان ناباروری آقایان با مرکز درمان ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم همکاری دارند.

بنی‌اسدی افزود: با توجه به این‌که سن خانم‌ها معیار بسیار مهمی در درمان موثر نازایی می‌باشد، خانم‌های با سابقه نازایی باید هر چه زودتر برای درمان ناباروری اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
15 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.