محمدجواد متقیان روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات تیراندازی قم افزود: هم‌اکنون تنها یک سالن ۱۵ خطه در اختیار این هیات ورزشی است که برای رفع این محدودیت، ۲ سالن تیراندازی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۱۳ سالن تیراندازی در نهادهای مختلف استان وجود دارد که فعالیت این سالن‌ها بیشتر درون‌سازمانی بوده و تنها به جامعه آماری خود ارائه خدمت می‌کنند.

متقیان با اشاره به برگزاری ۲۵ مسابقه قهرمانی و انتخابی استانی رشته تیراندازی در سال ۹۷ گفت: با توجه به محدودیت‌های زیرساختی هیات تیراندازی در قم، این حجم از برنامه‌ها و مسابقات استانی بی‌نظیر است.

دبیر هیات تیراندازی قم گفت: استان قم در اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری جزو استان‌های پیشتاز کشور است و ورزشکاران ما در تمام رویدادهای کشوری با ظرفیت کامل در ۲ بخش بانوان و آقایان شرکت کرده‌اند.

متقیان بابیان اینکه ظرفیت قم در رشته تیراندازی بسیار زیاد است، تاکید کرد: استان قم، تنها استان کشور است که صاحب ۲ تیم بانوان و آقایان در لیگ برتر تیراندازی است که این موضوع در کشور بی‌نظیر است.

وی همگانی سازی و آشنایی نوجوانان و جوانان با این رشته را ازجمله اولویت‌های این هیات دانست و تاکید کرد: راه‌اندازی غرفه تیراندازی و آشنایی ۳۵۰ نفر با این رشته ورزشی ازجمله اقدام‌های موثر برای همگانی کردن این رشته در سال ۹۸ است.

متقیان، برگزاری مسابقات ۲ لیگ استانی ویژه بانوان و آقایان در این رشته را ازجمله اقدام‌های شاخص این هیات در سال ۹۷ دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقات رتبه‌بندی استانی، برگزاری دوره مربیگری درجه ۳ و دوره داوری درجه ۲ ، برگزاری سه مرحله مسابقات انتخابی استانی و همچنین برگزاری  مسابقات تیراندازی به مناسبت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و ملی ازجمله عملکرد این هیات در سال گذشته است.

وی بابیان اینکه تیراندازان استان سال گذشته به ۳۲ مسابقه مختلف کشوری اعزام‌شده‌اند، ادامه داد: این اعزام‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان، در رشته‌های تفنگ بادی، تپانچه بادی و میکس بوده است که حاصل تلاش تیراندازان استان در این مسابقات کسب ۲ مقام نائب قهرمانی و ۳ مقام سومی بوده است.

دبیر هیات تیراندازی قم با اشاره به حضور ۲ تیم از قم در لیگ برتر تیراندازی کشور اظهار داشت: استان قم در لیگ برتر آقایان و بانوان صاحب ۲ نماینده است که این تیم‌ها نیازمند حمایت بیشتر از طرف مسوولان استان هستند.

وی استعدادیابی را یکی از اولویت‌های این هیات دانست و افزود: سال گذشته پنج دوره استعدادیابی در استان جهت اعزام به مسابقات کشوری انجام شد که بیش از ۱۰۰ تن در این دوره‌های استعدادیابی شرکت کردند.

هم‌اکنون ۲۰۷ ورزشکار بیمه‌شده ذیل هیات تیراندازی قم مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.