بهرام سرمست یکشنبه شب درجلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: این سازمان برای آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان طبق زمان بندیهای مشخص حرکت کند.

وی گفت:‌ برای پیشبرد پروژه‌های شهری شهرداری قم جلسات هیات مدیره این سازمان باید به صورت مستمر برگزار شود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

۷۳ درصد بودجه سال ۹۷ سازمان توسعه و عمران شهرداری محقق شد
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز دراین جلسه بیان کرد: بودجه سال ۹۷ این سازمان ۱۳۰ میلیارد بوده که در مجموع ۷۳ درصد از این بودجه محقق شده‌است.
عباس حلوایی زاده اظهار کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح به بلوارجمهوری درمحدوده میدان امام حسین(ع) در بلوار شرقی در دست اجرا است، این پروژه در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به ایمن سازی رفوژ وسط اتوبان امام علی(ع) گفت: ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه پیش بینی شده است، این رفوژ بندی در ۱۱ کیلومتر اجرا شده و تا میدان هفتاد و دوتن ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: یک هزار و ۸۳۰ عدد نیوجرسی در این ایمن سازی و رفوژ وسط اتوبان امام علی(ع) نصب می‌شود.
حلوایی خاطرنشان کرد: محوطه سازی شهربازی بوستان غدیر نیز توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری دردست پیگیری است، این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تاکید کرد: برای تقاطع غیرهمسطح کمربندی امام علی(ع) به بلوار حضرت معصومه(س) ۸ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است.
حلوایی گفت: یک مجموعه ورزشی دربلوار امام موسی صدر با اعتباری ۲۲ میلیارد تومان در دست اجرا و اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: برای آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان برای ساماندهی پیرامون حرم مطهر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می شود، روند آماده سازی این اراضی آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: آماده سازی این اراضی تا ۵ ماه آینده به صورت کامل تکمیل و برای ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) دراختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار تن کارخانه آسفالت شهرداری قم در بین مناطق مختلف شهری آسفالت تولید و توزیع کرده است.
سازمان توسعه و عمران مهمترین سازمان تابعه شهرداری قم است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز عنوان کرد: سازمان توسعه عمران، مهمترین سازمان شهرداری قم به دلیل گردش مالی بیش از ۱۹۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۳۳۰ تن در اجرای پروژه‌های عمرانی است.
مجید اخوان تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران بازوی اجرای شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری است، به دلیل نوسانات اخیر ارزی، این سازمان نیز در اجرای پروژه‌ها در مقایسه با سال ۹۶ دچار افت شده است.
وی بیان کرد: واگذاری کارخانه آسفالت و موتوری شهرداری به این سازمان در افزایش درآمدهای این سازمان موثر بوده است.
وی ابراز کرد: مازاد درآمد این سازمان ۱۵ میلیارد تومان است که در دیگر سازمان های تابعه شهرداری چنین مساله ای بروز پیدا نکرده است.
 در پایان این جلسه عباس حلوایی زاده که پیش از سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بود به عنوان مدیرعامل این سازمان منصوب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.