حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درجلسه شورای ورزش‌ همگانی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: ورزش قهرمانی درجامعه جایگاه ویژه ای دارد و مسیر خود را طی می‌کند، و باید کمک کرد که تقویت شود.

وی افزود: افراد در بستر ورزش‌ همگانی مسیر حرکت به سمت ورزش‌های قهرمانی و تخصصی را پیدا می‌کنند.

ذوالنوری گفت: باید تا می‌توانیم موضوع ورزش‌های همگانی را جدی بگیریم، و با توجه به شرایط آب و هوایی قم و فقدان مکان‌های تفریحی لازم، ورزش همگانی می‌تواند در پرکردن اوقات فراغت جامعه بویژه جوانان نقش بسزایی ایفا کند.

وی گفت: درقم برخلاف شهرهایی که به صورت طبیعی و بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای، زمینه تفریح افراد فراهم است، خلاءهایی وجود دارد و کسی هم مقصر نیست.

ذوالنوری تصریح کرد: طبیعت مردم قم در مقایسه با شهرهایی که جنگل و دریا دارند، سرزنده تر و پر انرژی تر است و این انرژی باید هدایت شود.

وی گفت: درصورتی که در قم فضای لازم برای ورزش همگانی فراهم نشود، این مساله به رخوت و خمودگی و افسردگی ختم می‌گردد ، از این رو هر چه بیشتر بستر سازی کنیم، کار مهمی را انجام دادیم.

وی همچنین عدم برخورداری مدارس متوسطه قم از امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در مجاورت برخی از دبیرستان‌های قم زمین‌هایی با مالکیت دولتی و شخصی و بعضا بدون مالک وجود دارد، که می‌توان از آنها برای ایجاد فضاهای ورزشی استفاده کرد.

ذوالنوری همچنین اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه و گسترش ورزش‌های همگانی در قم توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: تشکل های مردمی قم دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش‌ همگانی هستند، و می‌توان  با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی آنها را به همراهی در این زمینه ترغیب کرد.

در حال حاضر ۲۱ درصد مردم قم در امر ورزش‌ همگانی مشارکت دارند، و طبق سند توسعه ورزش‌ همگانی این استان در افق ۱۴۰۴ این نرخ باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.