حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان پور روز سه شنبه در جلسه ساماندهی گلزار و یادمان شهدای قم در سالن جلسه های معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: در طول سال های دفاع مقدس ۵۰۰ تا ۶۰۰ نقطه از شهر قم مورد اصابت دشمن بعثی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد شهیدان و مجروحان، تاریخ دقیق و حتی ساختمان و خودروهایی که در این حملات دچار تخریب و آسیب شدند نیز مشخص می باشد، گفت: این مکان ها بلاتکلیف مانده است و مردم انتظار دارند، به منظور زنده نگه داشتن شهدا یادما هایی ایجاد شود.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین شهدای بمباران های هوایی قم، گروه سرود دانش آموزی هستند که نسل امروز اطلاع چندانی از این فاجعه ندارد.

در اول بهمن سال ۱۳۶۵ دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم پس از اینکه به همراه مربی خود شهید حمید صادقی قمی، آخرین سرود خود را در آستانه دهه فجر در سینما تربیت اجرا کردند، در مسیر بازگشت در محل سه راه بازار قم هدف حمله هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفتند و نامشان در زمره ۱۰۰ شهید بمباران هوایی قم ثبت شد.

 وی گفت: بنیاد حفظ آثار قم بر مبنای آیین نامه حفظ و نگهداری و ثبت ملی وقایع دفاع مقدس طرحی را برای ساخت یادمان در مکان های یاد شده تهیه کرده و دستگاه های مختلف نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزار ۸۶ شهید گمنام در ۴۲ نقطه از شهر قم بیان کرد: ۲۵ یادمان شهید در قم احداث شده و ۱۸ یادمان نیز در حال ساخت است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.