علی شهبازی نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: جشن عاطفه‌ها در ۲ مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست در هفتم شهریورماه ترتیب یافت و شهروندان قمی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به‌صورت نقد و کالا به نیازمندان کمک نمودند.

وی اضافه کرد: سرانه دانش آموزان بی بضاعت از محل کمک‌های دریافتی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ماهانه به حساب آن‌ها واریز شد تا لوازم موردنیاز مدرسه را تهیه نمایند.

به گفته وی، سرانه دانش آموزان مقطع ابتدایی ۲ میلیون ریال و مقطع متوسطه اول و دوم نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد.

شهبازی نیا بیان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با شعار «با رنگ مهر رویایی بسازیم» ۱۰ مهرماه برگزار می‌شود که در این راستا پاکت‌های جمع‌آوری پول تحویل دانش آموزان شده است تا بر حسب توانمندی خانواده‌ها مبلغی داخل پاکت‌ها گذاشته شود.

وی بابیان این‌که این آیین در قالب زنگ عاطفه‌ها برگزار می‌شود، ‌ادامه داد: کمک‌هایی که در این طرح جمع‌آوری می‌شود در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا میان دانش آموزان نیازمند همان مدرسه که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، توزیع شود تا نیازمندی‌های خود را تهیه نمایند.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای دانش‌آموز نیازمند ندارد، مبلغ کمک‌ها با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش به مدارس مناطق کمتر برخوردار داده می‌شود.

معاون کمیته امداد قم خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار پاکت‌ها در ۶۵۰ مدرسه قم که دانش آموزان آن از توان اقتصادی مطلوب‌تری برخوردار هستند، توزیع‌شده است تا بخشی از نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت و یتیم در این برهه سخت اقتصادی تامین شود.

وی با تاکید بر این‌که شهروندان در حد وسع و توان خود به دانش آموزان نیازمند کمک کنند، ادامه داد: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری#۰۲۵*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ به نام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز نمایند.

وی گفت: چهار هزار و ۹۳۹ دانش‌آموز و ۵۵۹ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۲۲۴ تن  در مقطع پیش‌دبستانی، ۲ هزار و ۳۹۱ تن در مقطع ابتدایی و ۲ هزار و ۳۲۴ تن نیز در مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

شهبازی نیا افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز یتیم هستند و مابقی نیز پدری بیمار و ازکارافتاده دارند و یا پدرشان خانواده را ترک نموده است.

به گفته وی،‌ ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند نیز به‌صورت موردی در قالب جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری از کمیته امداد قم خدمات دریافت می‌کنند.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ تَن معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج می‌باشند.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.