آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش بر نقش کلیدی و بسیار مهم و موثر معلمان تاکید کرد و افزود: باید ضمن ارائه آموزش‌های مستمر علمی و اخلاقی به معلمان، عملکرد آن‌ها در ابعاد مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

وی بر ضرورت اجرای درست سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف این سند باید مراقب باشیم که دچار روزمرگی نشویم و با فراهم آوردن فضای آرامش، دغدغه‌ای جز اجرای این سند را نداشته باشیم.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه معلمان در کلاس‌های درس می‌توانند با حرف و عمل خود بر روی دانش آموزان تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بوده و بدانیم اگر فرهنگ رشد و توسعه داشته باشد، بر همه حوزه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید کارهای فرهنگی و آموزش‌های دینی و اخلاقی را از مهدکودک‌ها آغاز کنیم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای امروز جامعه، بروز شبهات فکری و فرهنگی است که باید از آن مراقبت کرده و با تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان، بتوانیم پاسخگویی درستی به شبهات انجام دهیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری؛ خانه، مدرسه و جامعه را سه رکن و عنصر کلیدی عنوان کرد و افزود: اگر تعلیم و تربیت در مدارس به‌خوبی انجام شود، در خانه و جامعه نیز فضای بهتر و سالم‌تری خواهیم داشت، ازاین‌رو نظام آموزش‌وپرورش جایگاه ویژه و حساسی دارد.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری و مشارکت با آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: باید از وجود مبلغان و روحانیان در آموزش مبانی دینی و فرهنگی و پاسخگویی به شبهات در مدارس به‌خوبی استفاده شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش روز پنجشنبه در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم ضمن حضور در شورای آموزش‌وپرورش استان و دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.