حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد همکاری مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه، افزود: باید در خنثی کردن این توطئه دشمن، نقش حوزه‌های علمیه خواهران در برنامه‌ریزی‌ها جدی گرفته شود.

وی در ادامه با انتقاد از تغییرات زیاد در مدیریت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش نیازمند مدیریت باثبات است و ایجاد تحول در این وزارتخانه با تغییرات زیاد مدیریتی ممکن نیست.

وی همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس اشاره کرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش نیز در این جلسه بابیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش ۱۸ سال پیش به امضا رسید گفت: ۱۳ سال است که جلسات مشترک همکاری میان حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و این الگویی برای همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها است.

علیرضا حاجیان زاده با تاکید بر برنامه محوری ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اظهار داشت: برنامه پنج‌ساله برگرفته از زیر نظام‌های سند تحول آموزش‌وپرورش و برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه تدوین و به تصویب که نسخه نهایی این طرح آماده و به امضای مدیریت حوزه علمیه و وزیر وقت آموزش‌وپرورش رسیده است.

وی با اشاره به تبیین ابعاد مختلف مفاد برنامه پنج‌ساله توسط شورای معاونین حوزه‌های علمیه ادامه داد: برش سال ۹۸ برنامه پنج‌ساله جداسازی و آماده و از طریق وزیر آموزش‌وپرورش برای اجرا ابلاغ‌شده است.

حاجیان زاده با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای تبیین مفاد برنامه پنج‌ساله گفت: برای اجرای دقیق این برنامه جلسات توجیهی مختلف با مسئولان آموزش‌وپرورش استان‌های مختلف برگزارشده است.

وی بابیان اینکه سال ۹۸ به‌عنوان نخستین سال برنامه پنج‌ساله در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: راه‌اندازی مدارس علم و معارف دینی وابسته به حوزه علمیه، توسعه رشته‌های مرتبط با روحانیان در آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان از سه رشته به هشت رشته، برنامه‌ریزی برای جذب طلاب در قالب خرید خدمات آموزشی، تاسیس مرکز تربیت مبلغ معلم و همچنین نقد و بررسی کتاب‌های درسی ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در قالب برنامه پنج‌ساله است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: هماهنگی جذب و آموزش طلاب در قالب نظام‌وظیفه،  توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان در قالب دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و ساماندهی مدارس وابسته به مسجد در قالب طرح پیوند مدرسه و مسجد ازجمله طرح‌های این ستاد برای اجرایی کردن برنامه پنج‌ساله تحول در سال ۹۸ است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور نیز در این جلسه تاکید کرد: از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در تدوین کتاب و تربیت‌معلم به‌ویژه در حوزه‌های دینی، قرآن و پرورشی استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین نبوی بابیان اینکه پیشنهاد ما این است که ۲ پردیس فرهنگیان در اختیار حوزه علمیه قرار گیرد گفت: پردیس‌های فرهنگیان اگر با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه به تربیت‌معلمان اقدام کند ازنظر کیفی دست‌کم ۴۰ درصد از وضعیت فعلی خروجی بهتری خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ۲ هزار و  ۶۵۰ مدرسه امین در سراسر کشور فعال است گفت: فعالیت طلاب در این مدارس به‌صورت دقیق تعیین‌شده است و این موجب شده تا مربیان پرورشی نیز علاقه‌مند به اجرای این طرح شوند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح جذب طلاب به آموزش‌وپرورش در قالب خرید خدمات آموزشی گفت: بر اساس برنامه پنج‌ساله این طرح امسال باید اجرایی شود که در این راستا مقدمات کار فراهم‌شده و پیش‌نویس قرارداد برای امضا میان حوزه و آموزش‌وپرورش هم در روزهای گذشته آماده‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود ملک‌دار تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح، به‌زودی طلاب علوم دینی در قالب خرید خدمت جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۷۰۰ سهمیه برای جذب سرباز طلبه در سال جاری تخصیص داده‌شده است افزود: تمام این سهمیه توسط سپاه پاسداران و آموزش‌وپرورش جذب‌شده است ضمن اینکه در تلاش هستیم تا ۳۰۰ سهمیه جدید به این ظرفیت برای امسال افزوده شود.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.