وی روز پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ جامعه المصطفی العالمیه در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام ( ره) در قم اظهار داشت: زمان کنونی زمان خاصی است و علما نیز باید زمان‌شناس باشند، ما دشمنان فراوانی داریم که هدف آن‌ها مانند دشمنان صدر اسلام به راه انداختن جنگ است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: در دنیایی که سلطه گری، سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی تا این اندازه قدرت پیدا می‌کند، حوزه‌های علمیه نمی‌توانند ساکت باشند.

وی اضافه کرد: دشمنان خیال می‌کنند با مکر و فریب و دروغ می‌توانند علما را به سکوت وادار کنند، ولی ما وظیفه‌داریم تاآخرین‌نفس از اسلام و قرآن دفاع و در برابر مستکبران ایستادگی کنیم.

وی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: یکی نیست از آمریکا سوال کند که به چه مناسبت مسجد الاقصی را به صهیونیست‌ها بخشیدید، این مکان مقدس برای همه مسلمانان جهان می‌باشد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: به چه مناسبت بلندی‌های جولان که متعلق به سوریه است به رژیم صهیونیستی داده‌شده است.؟

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، جامعه المصطفی را مرکزی با قداست و پربرکت دانست و گفت: افراد زیادی در این نهاد حوزوی تربیت شدند و به کشورهای خود بازگشتند و خیلی نیز اثرگذار بودند.

وی خطاب به دانش‌پژوهان المصطفی بیان کرد: شما بعد از اتمام دروس به کشور خود بازگشته و در خدمت دین مبین اسلام باشید.

وی تصریح کرد: فقیه شدن بهای بسیار بالا دارد و هرچقدر انسان سرمایه‌گذاری کند ارزشمند است چون نردبانی برای رسیدن به مقام‌های والا و بلند به شمار می‌آید.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد، این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ شناسی ارائه می‌دهد و دوره‌های اصلی آن به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.