نصرت الله  لطفی عصر چهارشنبه دریکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم با بیان اینکه بعد از یکسال و نیم انتقاد و پیگیری دلسوزان، طرح ساماندهی تابلوهای ورودی در دستور کار شورای فرهنگی عمومی قرار گرفته است، افزود: درحالی که این پیگیری ها در حال به ثمر رسیدن است باید این طرح به صورت جامع مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: درطرح شورای فرهنگ عمومی تنها ساماندهی ورودی ۲ آزادراه تعیین شده و این درحالی است که باید برای تمام ورودی های استان دریک مصوبه و به صورت جامع تصمیم گیری شود.

لطفی افزود: برای تامین هزینه های این طرح پیشنهاد میشود، نصب، جمع آوری و به روزرسانی تابلوها در اختیار مدیریت شهری باشد و تعیین محتوا به عهده شورای فرهنگی عمومی قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه وضعیت تبلیغات تجاری تابلوهای موجود در محورهای مواصلاتی قم متناسب با شان و جایگاه فرهنگی این استان به عنوان ام القرای جهان شیعه نیست، اظهار داشت: شان قم این نیست که تمام ورودیها قم به تبلیغ مواد خوراکی اختصاص داده شود و هیچ نشانی از جایگاه فرهنگی و مذهبی این شهر نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه موافق طرحی برای تمام ورودیهای شهر هستیم گفت: برای ورودی کاشان و جعفریه طرح مطالعاتی انجام شده‌است ولی به دلیل کمبود اعتبار این موضوع اجرا نشد.

حسن صبوری گفت: پیشنهاد ما این است که مصوبه شورای فرهنگی عمومی برای تمام ورودی های استان تصمیم گیری کرده و بر اساس ویژگی های هر یک از ورودی های شهر، محورهای قم به صورت اختصاصی و جداگانه مورد ارزیابی و کارکارشناسی قرار گیرند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه محتوای تابلوهای ورودی قم باید هوشمندانه، جامع و به صورت کارشناسی انتخاب شود، گفت: باید هیاتی اندیشه ورزی با استفاده از ایده های فرهنگی و ابتکاری، به خلق اثار فاخر فرهنگی در این تابلو پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد ادامه داد: ارائه دستاوردهای حوزه های علمیه، ظرفیت های قم، معرفی مراجع تقلید و همچنین شهدای روحانی از جمله محتوایی است که باید پیتم محوری تابلوهای ورودی به قم باشد.

قائم مقام شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲ هزار متر فضای تبلیغی فرهنگی در قم وجود دارد گفت: خلا جدی  این است که دستگاه های فرهنگی توان پرداخت هزینه های چاپ و نصب بنر برای این تابلوها را ندارند.

ابراهیم معتمدی افزود: برای عملیاتی کردن این طرح ضروری است تا در یک بازه زمانی سه ماهه تمام این تابلوها را در اختیار مدیریت شهری قرار داد.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال هزینه سالیانه چاپ و نصب بنر برای این تابلوهای است گفت: گرفتن تابلو مهم نیست آن چه اهمیت دارد تولید محتوا و نصب مستمر بنرهای با محتوای فرهنگی و مذهبی است.

نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این جلسه، با تاکید بر آمادگی این اداره کل برای واگذاری تابلوهای ورودی قم به شورای فرهنگی عمومی این استان گفت: واگذاری این تابلوها به شورای فرهنگ عمومی مورد تایید وزارتخانه رسیده است که اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای فرهنگ عمومی دارد.

محمدرضا قدسی اظهار داشت: تابلوهای آزادراه قم به کاشان، به دلیل اینکه این آزادراه توسط بخش خصوصی مدیریت میشود به همین دلیل باید با مدیرعامل این بزرگراه در این زمینه نیز رایزنی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مقدمات فسخ قرارداد پیمانکار تابلوهای ورودی قم انجام شده است، اظهار داشت: مقدمات لازم برای گرفتن تابلوهای از بخش خصوصی و نیز واگذاری انها به شورای فرهنگ عمومی انجام شده است ضمن اینکه در شرایط کنونی نیز پیام های تبلغاتی ورودی شهرها پیش از نصب باید به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد.

قدسی ادامه داد: با تفاهم نامه های امضا شده با نهادهای فرهنگی، ۴۰ تابلو هم اکنون در اختیار نهادهای فرهنگی قم قرار گرفته است.

شورای فرهنگی عمومی قم تغییر محتوای تابلوهای تمام مبادی ورودی قم از تجاری به فرهنگی و مذهبی متناسب با شان و فرهنگی این شهر را به تصویب رساند که با این مصوبه مدیریت و بهره برداری تابلوها از اداره کل راهداری به مدیریت شهری واگذار شد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.