احمدرضا سمیعی نسب روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری ادامه داد: در نیمه دوم شهریورماه به‌صورت متوسط ۳۵ قلم کالای اساسی معادل ۶۱ درصد کاهش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ به توازن لازم در بازار رسیده و قیمت این کالای مصرفی تعدیل‌شده است.

سمیعی نسب ابراز کرد: برای ذخیره نهاده‌های دامی باید انبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا ذخیره‌سازی این اقلام بدون مشکل صورت بگیرد.

وی همچنین بیان داشت: رضایت‌مندی مردم از برپایی نمایشگاه دائمی و پاییزه در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت مطلوب‌تری داشت.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات محدود نمایشگاه پاییزه امسال توسط تعزیرات حکومتی موردبررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۸ هزار و ۲۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام و ۵۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۷۳ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

سمیعی نسبت ادامه داد: تعداد بازرسی‌های انجام‌گرفته امسال در مقایسه با ۶ ماه نخست سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: همچنین تعداد پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

 وی ابراز کرد: شهریورماه امسال ۴ هزار و ۱۰۰ پرونده به ارزش ۳۴۲ میلیارد ریال تشکیل‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

کمیته استانی توزیع لاستیک در قم تشکیل شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز در این جلسه با اشاره به روند توزیع لاستیک خودروهای سنگین خاطرنشان کرد: کمیته و کارگروه استانی توزیع لاستیک با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در قم تشکیل‌شده است.

ابوالفضل جمالی ابراز کرد: به دلیل عدم دسترسی کامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سامانه توزیع لاستیک، کنترل دقیقی توسط این اداره بر توزیع این محصول وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای کنترل دقیق بر سیستم توزیع لاستیک باید دسترسی کامل به سامانه به این اداره کل داده شود.

وی اظهار کرد: برای تامین لاستیک کامیون‌های حمل‌کننده بار موکب‌های اربعین حسینی رایزنی‌های مقدماتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

جشنواره رونق تولید در قم برگزار می‌شود

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه جشنواره‌های رونق تولید بیان کرد: این جشنواره‌ها با نمایشگاه‌های پاییزه و دائمی تفاوت اساسی دارد.

عزیزالله قربانی بیان کرد: این جشنواره‌ها در بوستان‌های شهری برپا می‌شود و شکل و نحوه آن با برپایی نمایشگاه‌های فروش فوق‌العاده متفاوت است و شهرداری در اجرای این جشنواره‌ها نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی این جشنواره مغایرتی با برپایی نمایشگاه‌های دائمی و پاییزه نخواهد داشت و سیاست‌گذاری در آن‌ها کاملا متفاوت از نمایشگاه‌های متداول است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.