محسن پور گلیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کلاس‌ها در قالب ۱۷ طرح احداث‌ شده و پنج طرح مقاوم‌سازی شده همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: زیربنای فضای آموزشی این طرح‌ها ۴۸ هزار مترمربع شامل مدرسه، سالن ورزشی، کارگاه و نمازخانه است که ۴۵۰ میلیارد ریال برای احداث و مقاوم‌سازی آن‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: پنج طرح مقاوم‌سازی در روستاهای استان و ۱۷ طرح نیز در مناطق مختلف شهری قرار دارد.

پور گلیان خاطرنشان کرد: ۳۹ طرح آموزشی، ورزشی و کارگاهی نیز با ۸۰ هزار مترمربع زیربنا و ۳۱۲ کلاس درس از محل اعتبارات ملی، استانی و خیری در دست احداث است.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های شاخص آموزش‌وپرورش در منطقه پردیسان، گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شهید هندویان با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا و ۴۸ کلاس درس در حال تکمیل است و دارای چهار مدرسه، ۲ فاز ورزشی و یک فاز فرهنگی مذهبی می‌باشد.

وی افزود: فازهای آموزشی و ورزشی این مجتمع تا مهرماه امسال به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد و فاز فرهنگی مذهبی نیز در بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: همه فضاهای آموزشی که دانش آموزان در دوره تحصیل نیاز دارند در این مجتمع موجود است و فازهای آموزشی شامل یک مدرسه ابتدایی، متوسطه اول، دوم و هنرستان کاردانش می‌باشد و این مدارس دارای کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه نیز می‌باشد.

وی بابیان این‌که این مجتمع دارای یک مسجد است، گفت: این مجتمع دخترانه علاوه بر حیاط، سالن ورزشی نیز دارد و در محله بنیاد شهید شهرک پردیسان قرار دارد.

به گفته وی، این مجتمع حداقل یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را در هر شیفت پوشش می‌دهد و تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن احداث‌شده و ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده می‌شود و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.