به گزارش ایرنا حبیب الله رمضانی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه واحدهای آموزشی آبادان هم از نظر کلاس درس و فضای داخلی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تعداد معلمان و دیگر کارکنان شاغل در آموزش و پرورش آبادان را سه هزار و ۲۲ نفر اعلام کرد و گفت:در سال تحصیلی جدید حدود ۴۰۰  معلم در آبادان کمبود داریم که این کمبود با بهره گیری از ظرفیت سایر معلمان جبران می شود و امسال هیچ کلاسی بدون معلم در آبادان نخواهیم داشت.

وی افزود:نقل و انتقال معلمان و دبیران به سایر مناطق کشور به دلیل کمبود امکانات رفاهی و خدماتی در شهرستان آبادان را یکی از مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد.

بدهی برق مدارس آبادان پرداخت می شود

مدیر آموزش و پرورش آبادان همچنین بدون اشاره به رقم بدهی مدارس این شهرستان بابت هزینه برق و آب گفت:با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اقدام خوبی برای پرداخت بدهی های واحدهای آموزشی بایت آب و برق انجام شده است و در حال پرداخت مابقی بدهی به این سازمان ها هستیم تا برق و آب هیچ مدرسه ای در سال تحصیلی بابت  بدهی قطع نشود.

وی گفت: ۶۰ میلیارد ریال بدهی برق مصرفی مدارس آبادان تاکنون پرداخت شده است.

۲۰ کارگاه بومی لباس فرم دانش آموزان آبادان را تولید کردند

رمضانی افزود:با همکاری اداره صمت واحدهای تولیدی لباس در شهرستان آبادان شناسایی شدند و کار دوخت لباس فرم مدارس به ۲۰ کارگاه بومی محول شد.

وی افزود:با توافق انجام شده با کارگاههای تولیدی ۱۰درصد تولید آنها به دانش آموزان بی بضاعت اختصاص یافت تا هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید بدون لباس فرم راهی مدرسه نشود.

رمضانی به تهیه بسته آموزشی شامل کیف، لوازم التحریر و کفش برای دانش آموزان بی بضاعت با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود:۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تهیه بسته های حمایتی دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته شده است.

 دانش آموزان بازمانده از تحصیل راهی کلاس درس می شوند

وی همچنین گفت:از مدیران واحدهای آموزشی خواسته شده تا نسبت به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدام کنند و آنها را به مدرسه برگردانند.

 در سال تحصیلی جدید ۶۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز آبادانی در ۳۶۱ واحد آموزشی شامل یک هزار و ۸۵۸ کلاس مشغول تحصیل می شوند.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.